BOVAG versterkt banden met garageformules en merkspecialisten

Laatste update 13 juli 2018 Leestijd: 3 min

De relatie versterken met de garageformules en verenigingen van merkspecialisten; dat was de bedoeling van het BOVAG netwerkdiner dat onlangs plaatsvond. En dat is gelukt. Algemeen directeur van BOVAG Peter Niesink en voorzitter van de afdeling Onafhankelijke Autobedrijven, Gerard ten Buuren haalden de banden met de gasten aan en praatten ze bij over de vereniging. Uiteraard was ook het gehele bestuur van de afdeling aanwezig en schoven ook de Partners in Business en het bestuur van RAI Aftermarket aan.

Het netwerkdiner werd voor de tweede keer gehouden, en vond plaats in het BOVAGhuis. Peter Niesink sprak onder andere over de voortgang van viaBOVAG. Ook benadrukte hij dat, ook al wordt de precieze richting nog bepaald, het belangrijk is dat de stakeholders betrokken zijn bij de koers die BOVAG de komende jaren gaat varen. Gerard ten Buuren vertelde daarnaast over de verschillende hulpmiddelen die BOVAG zijn leden biedt, zoals de AVG-tool, de EV-tool en Denk Vooruit, Denk Digitaal.

Ten Buuren benadrukte de grote voordelen die de samenwerking met de garageformules voor BOVAG-leden kan hebben: “Uiteraard hopen wij ook dat de samenwerking tussen de leden en de garageformules uitloopt in mooie resultaten uit ons garageformuleonderzoek, ROSA genaamd. Daar zijn we nu mee bezig.” Met ROSA wil BOVAG in kaart brengen hoe de samenwerking tussen franchisegevers en -nemers nu is, en wat er verbeterd kan of moet worden. Uiteindelijk moeten zij immers samen de klant aan zich binden. Gebeurt dat in goede harmonie met evenwichtige afspraken voor beide partijen, dan is de kans van slagen van dat doel groter.


Verbinding

Naast garageformules waren ook verenigingen van merkspecialisten en onderdelenleveranciers aanwezig. BOVAG hoopt met bijeenkomsten als deze stakeholders niet alleen dichter naar de vereniging toe te trekken, maar ook meer aan elkaar en de leden te verbinden. “De sfeer was uitstekend en zeer informeel. Deze traditie zullen wij zeker voortzetten”. Ook Michiel Frijters, Concept Manager bij Bosch Car Service BeNeLux, was zeer te spreken over de avond: “Leuk om in een ontspannen ambiance in contact te komen met andere spelers in deze dynamische markt en goed om de gezamenlijke uitdagingen te bespreken.”

Raymond Crezee, Formulemanager Vetos en PCA onderstreepte dat de in hoog tempo veranderende automarkt nieuwe kansen en mogelijkheden biedt voor de branche. “Met die nieuwe kansen komen ook nieuwe uitdagingen om de hoek kijken. En dan is een goed contact tussen de merkspecialisten, universelen en BOVAG wel heel prettig”, aldus Crezee.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring