Jan Klingen: “Zo maak je een bedrijfsplan in één dag”

Laatste update 22 augustus 2018 Leestijd: 2 min

Een bedrijfsplan hoeft geen dik rapport te zijn. Jan Klingen van Fat Elephant vertelt op het congres van BOVAG Fietsbedrijven hoe je je bedrijf en plannen in één dag in beeld kunt brengen. Dit helpt om veranderingen en verbeteringen echt in de praktijk te brengen. Klingen gebruikt hiervoor de zogenoemde CSA-methode. Fietsbedrijven kunnen een workshop volgen op maandag 19 maart.

“CSA staat voor canvas, SWOT en actieplan”, legt Jan Klingen uit. Dat lijken ingewikkelde termen, maar in de praktijk is het juist eenvoudig. “Een canvas is een groot vel met negen vakken. Daarop beantwoord je kort een aantal vragen. Bijvoorbeeld wat je kernactiviteit is, de klantrelatie en de distributiekanalen.” Vervolgens breng je met een SWOT-analyse de sterkte, zwakte, kansen en bedreigingen in beeld. “Als je weet waar kansen en uitdagingen liggen, kun je vervolgens een actieplan maken. En kun je morgen al in de slag om doelen te bereiken”.

Aanmelden

Op maandag 19 maart organiseert BOVAG samen met Fat Elephant de workshop ‘Businessplan in één dag” waaraan maximaal twaalf fietsbedrijven kunnen meedoen. Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar fiets@bovag.nl. Deze workshop is een pilot. Bij succes wordt deze vaker aangeboden. Hierover wordt u geïnformeerd via de BOVAG-nieuwsbrief.

Lees meer over het fietscongres

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring