BOVAG betrokken bij CBR-bewustwordingscampagne over rijopleiding

Laatste update 22 september 2017 Leestijd: 2 min

In de media verschenen vandaag signalen van examinatoren over het abominabele niveau van sommige rijexamenkandidaten. BOVAG kent deze signalen en vindt dat betreffende rijscholen moeten worden aangesproken en aangepakt. Daarnaast werkt BOVAG mee aan de campagne die het CBR deze maand begint om leerlingen en hun ouders te informeren over hoe je een goede rijschool kiest en hoeveel rijlessen nodig zijn.

Het CBR krijgt vaak vragen over bijvoorbeeld het gemiddeld aantal rijlessen dat examenkandidaten nodig hebben. Uit onderzoek dat het CBR in april 2017 heeft gehouden, blijkt dat er gemiddeld 38,38 uur rijles nodig is. Dit soort informatie wordt gebruikt in de social-mediacampagne die jongeren (en hun ouders) helpen om zich goed voor te bereiden op het halen van het rijbewijs. Het komend halfjaar worden er op Google, Facebook en Instagram praktische tips aangeboden. De campagne start eind september en is een samenwerking van het CBR met de rijschoolbrancheverenigingen BOVAG, FAM en VRB.

Als het gaat om het aanpakken van rijscholen die leerlingen naar het examen sturen die daar nog niet aan toe zijn, denkt BOVAG aan het belonen van rijscholen die wél hoge slagingspercentages scoren. Bijvoorbeeld door die voorrang te geven bij het reserveren van examens. Er is zelfs met BOVAG te praten over een systeem van certificering, waarbij rijscholen die zwaar ondermaats presteren hun CBR-accreditatie kwijtraken. BOVAG is over dit soort zaken in gesprek met collega-branche-organisaties en CBR.

Meer informatie over de CBR-campagne

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring