BOVAG was weer volop zichtbaar in 2016

Laatste update 14 augustus 2017 Leestijd: 2 min

Een overweldigende meerderheid van de Nederlanders kent de naam BOVAG. Dit is het gevolg van de consumentencampagne die ook in 2016 werd gevoerd. Én van de actieve pr van BOVAG: BOVAG was het afgelopen jaar weer veel in het nieuws. We zetten de belangrijkste cijfers en mediamomenten van 2016 op een rij.

De naamsbekendheid van BOVAG is hoog: 88% van de Nederlanders kent het merk. Ook het logo is bij veel mensen (60%) bekend. De driejarige merkcampagne rondom de pay-off 'Denk vooruit. Begin bij BOVAG' heeft daar een belangrijke bijdrage aan geleverd. De afgelopen jaren zijn er verschillende campagnes op radio, tv, online en op billboards (outdoor) geweest. Dit jaar lag de focus op online met banners en ooutdoor: langs de snelweg en n de stad. Een van de doelen van de driejarige campagne was om de breedte van het BOVAG-netwerk te laten zien. Dat is gelukt; onderzoek laat zien dat consumenten die zich de reclame herinneren vaker weten dat BOVAG-bedrijven zich met meer dan alleen auto’s bezig houden. Steeds meer consumenten die bekend zijn met de organisatie bevelen BOVAG aan anderen aan. Dit aandeel groeide van 16% in 2015 naar 27% in 2016. 
 

Mediamomenten

BOVAG is natuurlijk meer dan het consumentenmerk. BOVAG behartigt de belangen van alle BOVAG-bedrijven. Om deze lobby te ondersteunen, zoekt BOVAG regelmatig de media op. De aandacht op radio en tv nam toe (bijna twee keer zoveel als in 2015), in de krant en op nu.nl was BOVAG iets minder in beeld. In 2016 was de organisatie in de online en offline media nadrukkelijk aanwezig over de volgende onderwerpen:
  • Snorfietsen: over opvoeren en het plan voor verplaatsing naar de rijbaan en de helmplicht
  • Big data en de rol van de consument
  • ACM en de kosten rijklaarmaken
  • De brandbrief rijscholen
  • Aanpak tellerfraude
  • Bijtelling per kilometer
  • Marktcijfers
  • Pr-acties: autoverlichtingsonderzoek, wintersport (de do’s en don’ts), check op paardentrailers

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring