Zakelijke telefoonabonnementen nu ook maandelijks opzegbaar

Laatste update 14 augustus 2017 Leestijd: 2 min

Ondernemers met een zakelijk telecomabonnement hebben sinds 1 oktober 2016 dezelfde rechten als consumenten: telefoon-, internet- of televisieabonnementen zijn na de looptijd en de eventuele stilzwijgende verlenging maandelijks op te zeggen.

In de telecommunicatiewet is de term ‘consument’ aangepast in ‘eindgebruiker’, waardoor de wet nu ook voor de zakelijke markt geldt. Eindgebruikers kunnen hun telefoon-, internet- of televisieabonnement nu na het eerste contract kosteloos opzeggen met een opzegtermijn van één maand, ook als het abonnement stilzwijgend verlengd is. Deze aanpassing geldt overigens alleen voor telecomabonnementen, niet voor de stilzwijgende verlenging van andere contracten, bijvoorbeeld met afvaldiensten of softwareleveranciers.
 
Lopende contracten
De wetswijziging is per 1 oktober 2016 ingegaan en geldt ook voor lopende contracten. Contracten die voor 1 oktober al stilzwijgend verlengd zijn kunnen vanaf nu dus worden opgezegd met een opzegtermijn van één maand. Ook contracten voor een onbepaalde duur kunnen maandelijks kosteloos opgezegd worden.
 
Meer weten of vragen
Als u vragen heeft hierover, dan kunt u contact opnemen met BOVAG Ledenadvies: (030) 6595 300 of via het ledenportaal.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring