Nieuw label wil goed onderhoud transparant maken

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Vanaf januari 2017 kunnen autobedrijven bij hun occasionadvertentie het nieuwe label 100%onderhouden gaan hanteren, wat aangeeft dat een auto altijd onderhouden is volgens het boekje. Consumenten hechten volgens de stichting 100%onderhouden veel waarde aan deze informatie bij de aankoop van hun gebruikte auto.

Autobedrijven die het label willen gebruiken, kunnen zich aanmelden als deelnemer via de website. Ze mogen na instructie en ondertekening van de spelregels vanuit hun eigen deskundigheid het label aan een auto toekennen. Daarbij staan ze wel onder toezicht van de stichting, die steekproeven neemt en klachten onderzoekt.

BOVAG steunt de uitgangspunten van de nieuwe stichting 100% onderhouden: transparantie over de onderhoudshistorie is van groot belang, voor branche en consument. Anton Pluim verruilt op 1 januari 2017 BOVAG voor naar de nieuwe stichting om daar als directeur dit nieuwe label op te starten.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring