INDI 2.0 klaar voor nieuwe privacyregels

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

INDI is vernieuwd. De 2.0-versie bevat de nieuwste techniek op het gebied van het schonen van klantdata en is compliant met de nieuwe privacy regels van 2018. Het nieuwe systeem wordt vanaf 2017 uitgerold onder alle gebruikers.

Het aankoopproces van klanten is de laatste jaren drastisch veranderd. De digitalisering van de consument zoals het gebruik van social media en internet heeft effect op alle bedrijfsprocessen binnen de automotive. Het weten wie je klanten zijn is cruciaal in deze dynamische omgeving. Het organiseren van een schone database is een key-succesfactor voor succesvolle bedrijfsvoering.

INDI organiseert voor meer dan 800 dealervestigingen en 18 verschillende automerken het schonen en up to date houden van klantdata. Dit succesvolle platform wordt nu drastisch vernieuwd. Naast de nieuwste technieken worden ook extra bronnen toegevoegd. Zo is het overlijdensregister gekoppeld en kunnen er makkelijk “mijn” omgevingen van importeurs geschoond worden. Verder is INDI 2.0 nu al compliant met de nieuwe privacy regulering die in 2018 van kracht wordt. INDI reguleert bijvoorbeeld de permissies die klanten geven aan de manier waarop zij benaderd willen worden.

Martin Huisman, voorzitter van de Vereniging INDI: “Er is veel werk verzet samen met RDC, onze uitvoerder van het INDI-Platform. INDI 2.0 geeft onze deelnemers de gelegenheid om een grote volgende stap te maken in de klantdata infrastructuur. Dit helpt hen verder in de snelle ontwikkelingen op het gebied van klantcontact en marketing. Het is goed te zien dat dit samenwerkingsverband, mogelijk gemaakt door BOVAG en RAI, werkt en succesvol is. Al zijn we nog lang niet klaar met ontwikkelen”.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring