Steun Cecra voor BOVAG-standpunt inzake battle for data

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

De ECD, de dealerdivisie van Cecra, de Europese koepel van automotive brancheorganisaties, zit op dezelfde lijn als BOVAG als het gaat om Big Data zoals die geproduceerd wordt door de connected car.

Het is volgens Cecra noodzakelijk voor een gelijk speelveld dat dealers dezelfde toegang tot data hebben als de fabrikant, om de waardevolle band met hun klant te kunnen behouden en versterken.

Dealers dreigen echter op achterstand gezet te worden, omdat de fabrikant de stroom data lijkt te willen beheersen. Volgens Cecra moeten ook andere partijen, waaronder dealers, gelijke toegang tot de data hebben. Bijvoorbeeld om eerder dan nu in de customer journey een rol van betekenis te kunnen spelen. Daarnaast is het ook van belang voor de klant, zo betoogt Cecra: die krijgt op maat gemaakte producten en diensten. Voorwaarde daarbij is vanzelfsprekend dat de klant de regie heeft over de datastroom, dat is Cecra roerend eens met BOVAG.

Meer informatie

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring