BOVAG Conjunctuurpeiling: Vertrouwen terug bij motorbedrijven

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Het ondernemersvertrouwen van de motorbedrijven is in het tweede halfjaar van 2015 behoorlijk toegenomen ten opzichte van een halfjaar geleden.

De motorbedrijven waren zeer positief over de ontwikkeling van de resultaten in het tweede halfjaar van 2015. En ze verwachten dat deze positieve ontwikkeling zich zal doorzetten in het eerste halfjaar van 2016. Zo verwacht nog maar 3 procent dat de omzet uit de aftersales zal afnemen, terwijl 97 procent denkt dat die gelijk blijft of stijgt.

De stijging van het ondernemersvertrouwen van de motorbedrijven heeft mede te maken met de positievere verkoopcijfers en de stijging van ruim 15% in het aantal behaalde motorrijbewijzen in het jaar 2015. Dit geeft een positieve tendens en boost binnen de motorbranche.


 
 Wat is een conjunctuurpeiling?
In de BOVAG Conjunctuurpeiling worden BOVAG-leden twee keer per jaar gevraagd hoe hun bedrijf het afgelopen halfjaar heeft gepresteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. En wat hun verwachting is voor het komende half jaar. Op alle onderwerpen kunnen ondernemers slechts aangeven of er sprake is van een toename, afname of geen verschil (gelijk gebleven). Dat levert per branche een beeld op van de economische situatie. De onderwerpen waarover leden hun mening kunnen geven, verschillen per afdeling, omdat niet alle vragen voor elk type lid van belang zijn.

De volledige conjunctuurpeiling is onderaan deze pagina te downloaden.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring