BOVAG Conjunctuurpeiling: Brom- en snorfietsbedrijven: geen groei

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Voor het vierde halfjaar op rij zijn de brom-fietsbedrijven positief over de ontwikkeling van de resultaten.

Bijna de helft van de bedrijven zag de omzet toenemen ten opzichte van het tweede halfjaar van 2014. Maar de bedrijven verwachten niet dat de groei door zal zetten in het eerste halfjaar van 2016. Met name over de winstverwachting zijn de bedrijven negatief. Hoewel de verkoop van brom- en snorfietsen licht is toegenomen in 2015 zorgen alle politieke en maatschappelijke ontwikkeling binnen deze voertuigcategorie ervoor dat er veel onrust en onzekerheid is bij consumenten en ondernemers. Dit uit zich in een daling van het ondernemersvertrouwen ten opzichte van een half jaar geleden.



Wat is een conjunctuurpeiling?
In de BOVAG Conjunctuurpeiling worden BOVAG-leden twee keer per jaar gevraagd hoe hun bedrijf het afgelopen halfjaar heeft gepresteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. En wat hun verwachting is voor het komende half jaar. Op alle onderwerpen kunnen ondernemers slechts aangeven of er sprake is van een toename, afname of geen verschil (gelijk gebleven). Dat levert per branche een beeld op van de economische situatie. De onderwerpen waarover leden hun mening kunnen geven, verschillen per afdeling, omdat niet alle vragen voor elk type lid van belang zijn.

De volledige conjunctuurpeiling is onderaan deze pagina te downloaden.

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring