P&O Congres 2016: 4 redenen om te komen

Laatste update 14 augustus 2017 Leestijd: 3 min

Uw praktijk, daar gaat het om tijdens het P&O Congres 2016. Donderdagmiddag 30 juni bruist het BOVAGhuis in Bunnik van de inspiratie: ondernemers zonder p&o-er in dienst, krijgen praktische handvatten op het gebied van personeelszaken. Ook u bent van harte welkom om kennis en ervaring op te doen en te delen.

Als ondernemers hebt u er waarschijnlijk niet bewust voor gekozen om werkgever te worden, maar op het moment dat u uw eerste medewerker in dienst nam, kreeg u wel die titel. En werkgever zijn, is niet altijd even makkelijk, naast de dagelijkse business van uw bedrijf. Speciaal voor ondernemers die geen p&o-er in dienst hebben, organiseert BOVAG in samenwerking met OOMT het P&O Congres. Komt u ook? Waarom het de moeite waard is om te komen zetten we hier op een rij.

1. Praktische, concrete workshops

U gaat in de workshops aan de slag met praktische en concrete situaties uit úw praktijk. Hierbij is veel ruimte voor uw eigen inbreng. Als u zich aanmeldt, kunt u gelijk voorbeeldsituaties doorgeven waar u tegenaan loopt. Deze situaties komen dan zeker terug in de workshop over feedback geven. Denk aan gedrag dat niet goed past bij werksituaties of aan een sfeer die ontstaan is die moeilijk te duiden is. Hoe krijgt u uw medewerkers is beweging? Leer hier de do’s en don’ts door dit soort gesprekken te oefenen tijdens de workshop.

2. Kennisdelen en netwerken

U ontmoet andere ondernemers die ook werkgever zijn, die tegen dezelfde dingen aanlopen en net als u op zoek zijn naar oplossingen. Hoe gaat u om met situaties waar u geen grip op lijkt te hebben? Die al een tijdje voortduren en die u niet veranderd krijgt, ondanks verschillende pogingen? Hoe gaan andere werkgevers met dit soort situaties om en welke tips hebben zij? Er is veel gelegenheid om in een ongedwongen sfeer hierover met andere ondernemers van gedachten te wisselen. Niet alleen in de workshops, maar ook tijdens de Zomerbarbecue en op het kennisplein. Een combinatie van leren van elkaar, kennis delen, fun en netwerken.

3. Focus op werkgeverschap

U bent even een dag weg van de dagelijkse beslommeringen en kunt zich even helemaal focussen op het werkgeverschap. Samen met andere ondernemers in hetzelfde schuitje, ervaringen delen en leren van elkaar en met elkaar. U bent immers niet de enige ondernemer die werkgever is en personeelszaken ‘erbij’ doet.
 

4. Positieve bedrijfscultuur

U gaat aan de slag om uw bedrijf succesvoller en effectiever te maken door met uw werknemers in gesprek te gaan: gewapend met de tips en trucs uit de workshops werken aan een positieve bedrijfscultuur waarin complimenten en feedback geven heel normaal is.

> Enthousiast geworden? Ga dan naar leden.bovag.nl/penocongres en meld u vandaag nog aan. U kunt bij aanmelden ook meteen praktijksituaties doorgeven waar u tegenaan loopt.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring