NAP-logo exclusief voor gecheckte auto’s

Laatste update 03 april 2018 Leestijd: 1 min

Het logo van de Nationale Autopas (NAP) is een kwaliteitslabel dat voortaan gekoppeld is aan de auto en niet meer aan het bedrijf. Het logo mag vanaf 1 april 2015 alleen worden getoond bij voertuigen waarvan de tellerstand klopt en gecheckt is in het kentekenregister.

De wijziging heeft te maken met de overdracht van de tellerstandendatabase van stichting NAP aan RDW.

Logo-gebruik
De overgang heeft gevolgen voor het gebruik van het NAP-logo. Vanaf 1 april 2015 is niet meer toegestaan om het logo op onder andere reclamezuilen, briefpapier, vlaggen en website te gebruiken. Uitingen waarvoor een investering van boven de 2500 euro moet worden gedaan om het aan te passen, mogen tot uiterlijk 1 januari 2016 worden uitgesteld. Denk aan een grote reclamezuil.

Controle
Het gebruik van het NAP-logo zal worden gecontroleerd door bedrijvencontroleurs van de RDW.

Meer informatie: www.rdw.nl/tellerstanden 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring