BOVAG-promotieacties & -campagnes

Laatste update 27 oktober 2023 Leestijd: 3 min

04 Motoronderhoud-actie

De motoronderhoud-actie van BOVAG verleidt consumenten om hun motor aan het eind van het motorseizoen te laten onderhouden. Het doel is om de drukte in uw werkplaats te verspreiden over het jaar. Zelf nog geen motoronderhoud-actie? Doe hier uw voordeel mee!

Wat is het?

In het najaar sluiten veel motorrijders het motorseizoen af en zetten hun motor voor langere tijd in de stalling. Als de temperatuur in het voorjaar weer oploopt en het zonnetje gaat schijnen, maken vele van hen een afspraak bij u, om hun motorfiets weer tiptop in orde te brengen voordat ze de weg weer op gaan. Ook zijn er de doorrijders, voor hen is het ook belangrijk om hun motor te laten onderhouden om zorgeloos door te rijden.
 
Dit betekent in het voorjaar grote drukte in uw werkplaats en klanten die moeten wachten. Zodra het najaar in gaat en het weer wat minder wordt, is het daarentegen vaak rustig in de werkplaats. Wat zou het mooi zijn als uw werkplaats dan ook goed gevuld is! Met de motoronderhoud-actie wil BOVAG motorrijders verleiden om in het najaar/winter zonder wachttijd de motor voor onderhoud bij u brengen. In de campagne worden motorrijders geattendeerd op de voordelen van een onderhoudsbeurt ná het seizoen in plaats van ervóór. Oftewel, slimmeriken zorgen voor onderhoud vóór het nieuwe seizoen, niet erna.
 
De actie wordt vanuit BOVAG ook gepromoot op Facebook met online advertenties en online bannering op verschillende website. Via dit medium is het gemakkelijk om een specifieke doelgroep te bereiken, op basis van bijvoorbeeld leeftijd of interesse.

Hoe werkt het?

Ook u kunt deelnemen aan de motoronderhoud-actie met uw eigen bedrijf:

  • BOVAG heeft flyers ontwikkeld die u kunt laten drukken, verspreiden of neerleggen op de balie.
  • Er is een algemeen filmpje waarin het voordeel van onderhoud na het motorseizoen wordt gepromoot. Dit kunt u ook op uw eigen website of facebookpagina gebruiken. https://youtu.be/jJDAoHZjm2I
  • Er is een voorbeeld-persbericht , dat u aan kunt bieden bij de plaatselijke krant. Zo kunt u gebruik maken van free publicity en naast het belang van motoronderhoud ook uw bedrijf promoten.
  • Er is tekst die u kunt gebruiken voor op uw eigen website.

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring