Het BOVAG-logo

Maak keuze

De naam en het beeldmerk van BOVAG worden door vrijwel alle Nederlanders herkend. Het mooie van BOVAG-lid zijn, is dat je volop kan profiteren van dat sterke en onderscheidende merk. Ons advies: doe dat dan ook! BOVAG kan je daar bij helpen.

Voordelen van het BOVAG-logo

  • Bekend merk
  • Exclusief voor leden
  • Onderscheidend

Wat is het?

De naam BOVAG en het bijbehorende beeldmerk zijn gedeponeerd bij het merkenbureau van de Benelux. Dat betekent dat BOVAG bepaalt wie er op welke manier gebruik van mag maken. Het staat immers voor betrouwbaarheid, zekerheid en garantie. En dat willen we graag zo houden. Daarom is het gebruik van de naam en het logo ook voor BOVAG-leden aan enkele regels gebonden.

Hoe werkt het?

Je kunt hieronder verschillende logo's downloaden. De JPG-bestanden kun je zelf gebruiken. De EPS-bestanden zijn voor drukwerk bedoeld. Ook vindt je er de huisstijlregels. Daarin staan de regels voor het gebruik van het logo en de naam van BOVAG. 

Je mag het BOVAG-logo gebruiken in al je uitingen.

Plaats het logo bij voorkeur op een witte achtergrond. Als de achtergrond een andere kleur heeft, dan moet het logo altijd inclusief het witte kader geplaatst worden. 

BOVAG juicht het toe als BOVAG-leden op zo veel mogelijk manieren duidelijk maken dat ze BOVAG-lid zijn, en wat daarvan voor de klant de voordelen zijn. Met het officiële BOVAG-bord en met vlaggen, briefpapier en stickers, met logo’s op de site en in eigen advertenties en via sponsoring en evenementen.
 


BOVAG steekt op zijn beurt veel tijd en geld in het promoten van het BOVAG-keurmerk en het BOVAG-netwerk van leden via allerlei reclamecampagnes, via pr-acties en via woordvoering in de media.  

Adverteren via Google
Iedereen kan en mag bij Google inkopen op het zoekwoord BOVAG. Dat staat Google toe. Wie echter de naam BOVAG in de kop of in de tekst van de Google-advertentie wil gebruiken, heeft daarvoor toestemming van BOVAG nodig, omdat BOVAG de eigenaar is van het gedeponeerde merk “BOVAG”. Google zal daarom, in geval iemand zo’n aanvraag doet, altijd toestemming vragen bij BOVAG.
BOVAG geeft die toestemming niet, om misbruik door derden (niet behorend tot het BOVAG-netwerk) te voorkomen én omdat het anders onbetaalbaar wordt om met de naam BOVAG in de Google-advertentie te adverteren: de grote vraag zal de prijs fors opdrijven.
BOVAG behoudt zich dus het recht voor om námens de leden te adverteren met de naam BOVAG. In het belang van die leden en om het brede netwerk en van BOVAG-leden en de voordelen daarvan te promoten.
 

Wat levert het op?

De naam BOVAG en het beeldmerk zijn bekend bij vrijwel alle Nederlanders. De meeste mensen associëren het met kwaliteit, betrouwbaarheid en garantie. Door het gebruik van de naam en het beeldmerk stralen die waarden af op jouw bedrijf. 

Wat kost het?

Het gebruiken van de naam BOVAG en het BOVAG-logo is inbegrepen bij jouw lidmaatschap. 

Huisstijlregeles voor jou als BOVAG-lid

Als je lid bent van BOVAG is het natuurlijk goed om dat ook uit te dragen!

Je kunt dit op diverse manieren doen:
  • Ten eerste: Je kunt het logo gebruiken op je drukwerk. Het logo wordt bij voorkeur op een witte achtergrond geplaatst. Als de achtergrond een andere kleur heeft, dan moet het logo altijd inclusief het witte kader worden geplaatst. 
  • Ten tweede: Je kunt in een tekst melding maken van jouw lidmaatschap. Twee formuleringen zijn toegestaan: ‘lid van (de) BOVAG’ en ‘aangesloten bij (de) BOVAG’
  • Ten derde: Via de BOVAG Ledenwinkel zijn volop artikelen met BOVAG-logo te verkrijgen, van vlag tot pen.
BOVAG-logo-huisstijlregels-(2).png

BOVAG-logo-huisstijlregels-kleuren.png

Het is ook mogelijk het logo in verschillende formaten in zwart/wit te gebruiken. Je kunt de logo's hieronder downloaden.


Vragen?

Heeft u nog geen antwoord op uw vraag? Neem contact op met BOVAG Ledenadvies. Via (030) 65 95 300 of ledenadvies@bovag.nl

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring