ASN Autoschade Vermaire in Haarlem was ASN-franchisenemer vanaf het eerste uur, startte jaren geleden al met online profilering en wordt er al tien jaar schade aan elektrische auto’s hersteld.
Terug

ASN Autoschade Vermaire is overal vroeg bij

Ondernemerschap
Leestijd: 6 min

ASN Autoschade Vermaire in Haarlem was ASN-franchisenemer vanaf het eerste uur, startte jaren geleden al met online profilering en wordt er al tien jaar schade aan elektrische auto’s hersteld. Dennis Petrus vertelt over hoe zijn familiebedrijf zich voortdurend ontwikkelt en overal zoekt naar kansen en mogelijkheden.

"Simpelweg interesse in en enthousiasme voor het vak is denk ik de basis van alle ontwikkelingen die Vermaire in de afgelopen twintig jaar heeft doorgemaakt. Mijn broers Martin, Ferdi en ik namen het bedrijf in 2013 over van onze vader. Sindsdien zijn we altijd op zoek naar vernieuwingen. We hebben ons dienstenpakket uitgebreid met bijvoorbeeld spotrepair, uitdeuken zonder spuiten en bekledingherstel. Toen we merkten dat er maar weinig schadeherstellers in Nederland zijn die goed velgen konden repareren, hebben we dat gat opgevuld. Zo’n tien jaar geleden kwamen via een assurantietussenpersoon de eerste elektrische auto’s op ons pad, Tazari’s waren dat. Ook daar zijn we ons toen direct in gaan verdiepen. Zo kregen we steeds meer specialismen en groeide ons bedrijf van zo’n vijfenzeventig doorgangen in de week naar ruim het dubbele."
 

Online

"De groei hebben we mede te danken aan de inzet van onze website en social media. Toen Facebook in Nederland startte, ben ik het al snel voor ons bedrijf gaan inzetten. Online kunnen we laten zien wat we bieden en ook heel helder zijn over kosten. We zijn direct gestart met meten wat werkt en wat niet. WhatsApp via de website wordt het meeste gebruikt en dat geeft ook het meest directe contact met onze klanten. Door een verdeelsysteem dat erachter zit, zorgen we dat we snel kunnen reageren en 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar zijn. Online past prima bij ons. Ondanks onze groei staat persoonlijke aandacht voor onze klanten voorop en dat kunnen we via deze media makkelijker geven."

 

header-image
“Misschien gaan auto’s door ADAS-systemen wel minder snel total loss”
Dennis Petrus | ASN Autoschade Vermaire

Zelf trainen

"Net als bij oplossingen voor schadeproblemen, zijn we voor het oplossen van personeelstekort ook altijd aan het kijken naar alternatieve oplossingen. Er komt nou eenmaal niet voldoende goed geschoold personeel voor ons uit de schoolbanken. Daarom trainen we onze mensen veelal zelf. Dat kost veel tijd maar geeft vaak ook goed resultaat. We hebben hier diverse mensen met een migratie- of GGZ-achtergrond werken. We leiden ze op en zorgen dat ze een toetsingscertificaat krijgen of verdere scholing. Daar hebben we nu hele goede ervaringen mee."
 

1997is het oprichtingsjaar van van ASN Autoschade. Het bedrijf werd gestart door Ron Vermaire.
2013was het jaar dat het bedrijf eigendom werd van de broers Martin, Dennis en Ferdi.
32personeelsleden heeft ASN Autoschade Vermaire in dienst.

Elektrisch

"Omdat we alles het liefst in eigen hand houden, is scholing voor ons een doorlopend proces en zeker niet alleen voor nieuwe medewerkers. Door ervaring en scholing hebben we in de afgelopen tien jaar veel geleerd over schadeherstel aan elektrische auto’s en ook over auto’s met ADAS-systemen. We hebben direct apparatuur aangeschaft en onze hele logistiek ver¬anderd. Vergis je niet in hoe anders EV is. We leren nog elke dag. We zijn inmiddels officieel schadehersteller voor Tesla en bedienen veel Tesla-klanten. Wij zijn ook een van de weinige schadeherstellers die Tesla-rijders kan bedienen met Tesla-leenauto’s. Ook dat past bij onze persoonlijke aanpak."

 

 Vaker herstel

"Door de komst van EV en ADAS zie ik overi­gens niet direct de schadeherstelmarkt afnemen. Niet alle auto’s zullen bijvoorbeeld morgen opeens vanzelf remmen. Auto’s uit 1965 rijden ook nog gewoon rond en rijden tegen zo’n zelfremmende auto aan. Misschien gaan auto’s door deze systemen wel minder snel total loss en worden ze daardoor vaker hersteld dan nu. Wat de toekomst ons ook brengt, wij blijven altijd op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden en technieken, we blijven onze pro­cessen fine­tunen om rendement te draaien om te kunnen blijven investeren. Tevreden medewerkers en een ‘wow-gevoel’ voor de klant is waar we voor blijven gaan."

Dit ondernemersportret is ook verschenen in BOVAGkrant 12-2019
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring