De inschrijving is gesloten en alle kandidaten zijn bekend. Van slimme technische oplossingen tot vernieuwende mobiliteitsdiensten, in totaal dingen 38 producten, diensten en platformen mee naar de prestigieuze Automotive Innovation Awards 2019. Data, duurzaamheid en delen zijn de terugkerende thema’s bij de inzendingen.
Alle deelnemers aan de Automotive Innovation Award 2019 delen dezelfde ambitie: bijdragen aan schonere, slimmere, veiligere en efficiëntere mobiliteit. De aanmeldingen voor de derde editie van de verkiezing lopen uiteen van baanbrekende nieuwe aandrijftechnologie voor elektrische en hybride voertuigen tot apps en services die de verkeersveiligheid vergroten en voertuigdelen toegankelijker maken. Het deelnemersveld is opnieuw zeer divers. Op de kandidatenlijst staan gevestigde namen en grote bedrijven zoals Bosal, Philips en TomTom zij aan zij met start-ups, studententeams en jonge bedrijven, waaronder Bynco, YOR24 en Lightyear.
Bekendmaking
De vakjury nomineert maximaal vijftien aanmeldingen in de drie categorieën Technology, Services en Challenging Concepts. De genomineerden worden op 19 november bekendgemaakt. Deze genomineerden pitchen hun idee in december voor de vakjury. Van de negen finalisten, drie per categorie, worden op maandag 11 februari 2019 in het Louwman Museum in Den Haag de drie winnaars bekendgemaakt.
Innovatie stimuleren
De Automotive Innovation Award is een initiatief van ANWB, RAI Vereniging, BOVAG, LeasePlan Nederland, AutomotiveNL en Roland Berger. Deze prestigieuze prijs is in het leven geroepen om een van de meest invloedrijke sectoren in Nederland bredere bekendheid te geven en innovatie te stimuleren. De Nederlandse automotive maak- en service-industrie vertegenwoordigt een totale omzet van 65 miljard euro per jaar.
Alle kandidaten staan op: www.automotiveinnovationaward.nl.