Gebruikt u de nieuwe voorwaarden voor revisiebedrijven al?

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

De particuliere en zakelijke voorwaarden van BOVAG zijn vernieuwd. De revisiegarantie nieuwe stijl is opgenomen: in simpelere taal en helemaal neergezet in de voorwaarden zelf. Neem de nieuwe voorwaarden dus snel in gebruik!

Revisiegarantie: nieuw voor zowel particulier als zakelijk
Voor allebei de voorwaarden geldt dat de revisiegarantie beter begrijpelijk is opgeschreven voor zowel u als uw klant. De hele garantieregeling staat nu in de algemene voorwaarden zelf. Er zijn twee soorten garantie:
  • De BOVAG-revisiegarantie op compleet gereviseerde motoren en op geleverde ruilmotoren. Deze is 12 maanden, maar met een maximum van  2.000 werkuren of van 100.000 afgelegde kilometers.
  • De BOVAG-revisiegarantie op ‘andere’ geleverde werkzaamheden en zaken. Denk aan een onderdelenrevisie, een revisie van losse componenten, de levering van een ruilonderdeel of -component. Deze garantie geldt gedurende 6 maanden.
Overige wijzigingen voor particulieren
Voor de particulieren gelden nog drie andere wijzigingen:
  • Een los BOVAG-revisiegarantiebewijs voor de particuliere klant overbodig geworden, omdat alles in de voorwaarden zelf staat.
  • De klant heeft nog steeds de mogelijkheid om bij een geschil BOVAG Bemiddeling in te schakelen. Maar als de twee partijen er niet uitkomen, moeten particulieren (tijdelijk) -net zoals zakelijke klanten- naar de rechter. De voorwaarden voorzien dus niet langer in een geschillencommissie.
  • De Implementatiewet richtlijn consumentenrechten (onder andere over verkoop op afstand) is verwerkt. Zo is de regel opgenomen, dat je steeds binnen dertig dagen het gekochte aflevert, op het moment dat je geen leveringstermijn had afgesproken. Er is ook een nieuwe bepaling opgenomen over de bedenktijd (het ontbindingsrecht van bijvoorbeeld uw online klant) van 14 dagen. Tip: bent u heel actief met koop op afstand, dan is het advies om ook de neutrale voorwaarden van NTO te gebruiken. Deze gaan in detail in op alle aspecten van deze wet, dus ook op uw informatieverplichtingen. Voldoet uw website al? Is er al een knop ‘bestellen met betalingsverplichting’ en kan uw klant al aangeven dat hij u al vast aan het werk zet tijdens de bedenktijd, ook al weet hij dat hij dan geen bedenktijd heeft? Kijk voor meer informatie op de website website van ACM.
Let op: deze particuliere voorwaarden zijn tijdelijk. Zodra de nieuwe algemene voorwaarden zijn vastgesteld, wordt u geïnformeerd via de BOVAG-nieuwsbrief.

Download de algemene voorwaarden onderaan deze pagina. Consumenten kunnen de voorwaarden vinden op www.bovag.nl/garantie.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring