Klantreis

Laatste update 29 mei 2019 Leestijd: 2 min

02 Klantreis scooter en motor

Kent u Floortje, Arvid, Wout en Benthe al? Misschien kent u ze niet bij naam, maar ze zijn vast al wel eens bij u in de showroom langs geweest. Uit BOVAG-onderzoek blijkt namelijk dat er bepaalde stereotype klanten bestaan, ieder met hun eigen wensen, gewoontes en koopgedrag. Ontdek welke typen gebruikers er te onderscheiden zijn en hoe u hen het beste kunt verleiden om hun aankoop bij uw bedrijf te doen.

Iedere klant is anders, maar uit onderzoek van BOVAG blijkt dat de meeste klanten in te delen zijn in categorieën. Voor scooterbedrijven zijn dat vier klanttypen, en voor motorbedrijven vijf. Voor het beste verkoopresultaat is er voor elk van deze klanttypen een effectieve klantbenadering, gebaseerd op hun motivatie, behoeften en gedrag. Weet u bijvoorbeeld voldoende over de stappen die de klant zet voordat hij u in het vizier heeft? En wat betekent een motor of een scooter nou eigenlijk in het leven van de gebruiker?  

BOVAG heeft aan de hand van onderzoek de klantreis en de gebruikerstypen voor scooter- en motorbedrijven in kaart gebracht. Deze reis, de typen gebruikers en kopers én de aankoopstrategieën zijn uitgewerkt in heldere en praktische brochures. U kunt die informatie gebruiken om ervoor te zorgen dat uw klant uiteindelijk met een koopovereenkomst de deur uitloopt. De brochures kunt u hieronder downloaden.  

Meer weten? Bel BOVAG Ledenadvies op (030) 659 53 00 of mail naar gt@bovag.nl voor een afspraak met een BOVAG-adviseur die u graag verder helpt!

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring