Veilig winkelen en werken in de mobiliteitsbranche

Om veilig te werken en te winkelen in de anderhalvemetersamenleving zijn veiligheidsmaatregelen nodig voor uw klanten, medewerkers, leveranciers en voor uzelf. BOVAG heeft de handen ineengeslagen samen met collega-brancheorganisaties, opleiders, vakbonden en specialisten in de mobiliteitssector voor een gezamenlijk corona-protocol. Dit protocol zorgt ervoor dat alle aangesloten bedrijven veilig, hygiënisch en ‘corona-proof’ werken. De voorschriften van het RIVM hebben daarbij vanzelfsprekend gediend als uitgangspunt, maar zijn waar nodig branche-specifiek gemaakt. BOVAG ontwikkelde enkele handige tools die u helpen bij het doorvoeren van maatregelen uit dit protocol:

Checklist veiligheidsmaatregelen coronavirus voor ondernemers 

Download hier de checklist die u een overzicht geeft van wat u moet doen om veilig te ondernemen in de anderhalvemetersamenleving.
 

Klantenposter

Download hier de poster met daarop de corona-veiligheidsmaatregelen die genomen zijn voor de klant. U kunt deze poster ophangen in uw showroom, shop of winkel.  


Poster medewerkers

Waar moeten uw medewerkers op letten om zo veilig mogelijk (samen) te werken op de werkvloer? Gebruik deze poster om uw medewerkers op de hoogte te brengen van de hygiëne- en veiligheidsmaatregelen.


Poster leveranciers

Download hier de poster om uw leveranciers te wijzen op de genomen corona-veiligheidsmaatregelen. 


Checklist hygiënemaatregelen werkplaats

Voor auto-ondernemers ontwikkelde BOVAG een checklist waarop ondernemers aan de klant kunnen laten zien welke onderdelen van de auto (denk hierbij aan stuur, portiergreep, middenconsole, stoel, etc.) na reparatie of onderhoud gereinigd of gedesinfecteerd zijn.  


Protocol voor de mobiliteitssector

Download hieronder het volledige protocol.

 

Handleiding kantooromgeving

Het protocol voor de mobiliteitssector verwijst voor werken op kantoor naar de speciale handleiding hiervoor. Download hieronder de handleiding voor veiligheidsmaatregelen in coronatijd voor op kantoor.

 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring