Corona > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bij BOVAG krijgen we geregeld vragen binnen rondom het coronavirus, we hebben de meeste vragen hieronder voor u op een rijtje gezet. Deze vragen en antwoorden worden voortdurend geactualiseerd en uitgebreid.

Heeft u een vraag, maar vindt u geen antwoord, neem dan vooral contact op met BOVAG Ledenadvies via ledenadvies@bovag.nl of telefoon 030 65 95 300.

Vragen over bedrijfsvoering

Bekijk via onderstaande link de meeste recente updates over de steunmaatregelen:



Raadpleeg nederlandwereldwijd.nl voor de laatste updates over inreisbeperkingen.

Bekijk ook de wegwijzer voor ondernemers van de Kamer van Koophandel.

Werkgeversvragen

Veel vragen over werkgeverszaken worden al beantwoord op mijnBOVAG en via de WGZ-nieuwsbrief. Hieronder vindt u de veelgestelde vragen n.a.v. het coronavirus gesorteerd op onderwerp.

Ziekte werknemer en loondoorbetaling

Mag een werknemer ziek worden gemeld als deze door de werkgever naar huis wordt gestuurd, omdat de werknemer in aanraking is geweest met iemand bij wie het Coronavirus in geconstateerd? En moet ik deze werknemer dan doorbetalen?
Moet het hele personeel in quarantaine als bij een werknemer het coronavirus is vastgesteld?
Moet het loon doorbetaald worden als een werknemer een zieke thuis heeft zitten waarvoor gezorgd moet worden?

Beleid en privacy

Één van mijn werknemers heeft het coronavirus. Mag ik dit delen met de andere collega's?
Moet de OR betrokken worden bij het opstellen van beleid rond het Coronavirus?
Wat mag ik aan mijn werknemers vragen in verband met het coronavirus en de privacywetgeving?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring