“Deze branche is heel traditioneel, terwijl er zoveel gaat veranderen op het gebied van mobiliteit. Wie wil overleven, móet innoveren. Wij zijn de afgelopen periode druk geweest met het maken van filmpjes met een 360 graden camera. Het gaat om verschillende verkeerssituaties vanuit het perspectief van de bestuurder. Voor het maken van deze filmpjes hebben we eigen mensen en materieel gebruikt. Het is de bedoeling dat leerlingen deze verkeerssituaties thuis met een virtual reality bril kunnen ervaren, zodat ze zo optimaal mogelijk voorbereid zijn op hun rijexamen. Veel jongeren hebben doordeweeks nauwelijks tijd hebben om te lessen, dus dat doen ze het liefst op zaterdag. Maar in het weekend is het op een snelweg minder druk. Je leert dan bijvoorbeeld niet of nauwelijks hoe je moet invoegen terwijl er een vrachtwagen rijdt. Niet handig als je op een dinsdagochtend tijdens de spits moeten afrijden. Om toch die ervaring op te doen, hebben we filmpjes gemaakt, dus ook van het invoegen op de snelweg: invoegen voor de vrachtwagen, invoegen voorbij de vrachtwagen, met passerende auto, zonder passerende auto. Intussen hebben we zestig verkeerssituaties op film gezet en gemonteerd. Met vier leerlingen gaan we daar nu mee aan de slag. Werkt het? Wat is goed? Wat kan beter? Deze filmpjes zijn een aanvulling op de rijlessen, dus niet als vervanging. Misschien is het commercieel interessant, maar in de eerste plaats heb ik dit bedacht om leerlingen zo goed en veilig mogelijk te leren rijden.”