“Ik krijg energie als ik een klant blij kan maken. En dan vooral als ik kan adviseren bij de aankoop van een scooter. Afgelopen week kreeg ik twee keer de vraag: wat zou jij doen? Dat vind ik bijzonder, dat een klant je vertrouwt en je advies ook opvolgt. Dat ik een vrouw ben, heeft dan soms z’n voordelen. Mensen durven mij vragen te stellen, die ze een man niet zo snel zullen voorleggen, uit angst dat het misschien een domme vraag is. Als een klant opgelucht reageert als het bedrag van een reparatie meevalt, dan vind ik dat zelf ook fijn. Als ik vaak ‘jeetje, wat duur’ hoor, dan zou ik mijn werk niet meer leuk vinden! Wij ondernemen op gevoel en kijken niet constant naar de cijfers. Er moet natuurlijk geld verdiend worden, maar we vinden een relaxte sfeer en tijd voor de klant nemen erg belangrijk. Mensen komen regelmatig even aanwaaien om koffie te drinken. Klanten, maar ook ouderen uit de buurt. Dat geeft wel aan dat er een prettige sfeer hangt in het bedrijf. Daar word ik ook echt blij van. Vorig jaar hebben we een grote brand gehad. We hebben toen zoveel berichten, bloemen en taarten gekregen. Mensen kwamen langs om hun medeleven te tonen. Een klant kwam zijn scooter omruilen en besloot om een nieuwe te kopen, om ons op die manier te helpen. Al die reacties hebben ons een enorme boost gegeven om door te gaan.”