Trainingen voor autoverhuurbedrijven: meld u aan voor 10 of 15 juni

Laatste update 10 mei 2021 Leestijd: 4 min

Helaas heeft niet iedereen die een voertuig bij u komt huren goede bedoelingen. Hoe herkent u criminaliteit aan de verhuurbalie? En hoe gaat u verstandig om met lastige of zelfs agressieve klanten? Samen met Innovam heeft BOVAG twee praktische trainingen ontwikkeld voor de autoverhuurbranche: de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ (15 juni) en de vervolgtraining ‘De-escaleren kun je leren’ (10 juni). 

In beide gevallen gaat het om een eendaagse training. De training helpt u en/of uw medewerker om sterker te staan achter de balie, en maakt uw verhuurbedrijf een stukje veiliger. Het is een investering in uw verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Interesse? Meld u dan nu aan!

Training 15 juni: ‘Criminaliteit en agressie’

De training ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ leert u in één dag criminaliteit sneller te herkennen en om te gaan te met vervelende situaties aan de balie. De training wordt gegeven door specialisten op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen uit de verhuurbranche. Deze dag is dus mede ontwikkeld door én voor ondernemers in de branche. Onderdelen van de training: 
  • Verdachte situaties herkennen
  • Legitimatie controleren en valse documenten herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • De betekenis van wetgeving in deze situaties
  • Het inzetten van handige BOVAG-hulpmiddelen
  • Oefenen van een slechtnieuwsgesprek met een professionele acteur

Meer informatie en aanmelden

Training 10 juni: ‘De-escaleren kun je leren’

In de verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ wordt verder ingegaan op ongewenst en agressief gedrag van huurders. Deelnemers leren cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die de basistraining ‘Criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze dag helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. Deze training kan ook incompany gegeven worden. Elementen die aan bod komen: 
  • Emotie- en agressieladder
  • Vechten, vluchten of bevriezen
  • Ombuigen versus begrenzen
  • Regie pakken
  • Eigen situaties

Meer informatie en aanmelden

Hoe zit het met corona? 

De trainingen worden bij Innovam in Nieuwegein gegeven, op een ruime locatie die voldoet aan de corona-eisen en waar goed wordt gelet op de navolging van de coronaregels, zodat u en/of uw medewerkers de dag veilig kunnen volgen. Weten hoe dit precies werkt? Bekijk hieronder het filmpje van de trainer.

Trainer aan het woord 

Wat leert u tijdens de training? Wat levert het uw bedrijf concreet op? En hoe coronaproof is het volgen van deze dag? Trainer Patrick legt het uit in het volgende filmpje:

Tijden, kosten en locatie

Tijden: 9:00 tot 17:00 uur

Kosten:
  • Omgaan met criminaliteit en agressie € 275,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
  • De-escaleren kun je leren  € 295,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
Locatie: Innovam, Structuurbaan 2, 3439 MB Nieuwegein 

Meer informatie en aanmelden voor de training 'Omgaan met criminaliteit en agressie'

Meer informatie en aanmelden voor de training 'De-escaleren kun je leren'

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring