Mercedes en Opel stoppen met merkgarantiebewijs schadeherstel

Laatste update 25 maart 2021 Leestijd: 2 min

Met ingang van 1 april 2021 stoppen de importeurs van Opel en Mercedes met de uitgifte van het merkgarantiebewijs via de applicatie van Solera. Om deze applicatie betaalbaar te houden, vragen BOVAG en Focwa met ingang van 2021 een financiële bijdrage van de importeurs die gebruik maken van deze applicatie voor de uitgifte van een merkspecifiek garantiebewijs. De meeste importeurs doen dit en gaan door met de bestaande applicatie, Mercedes en Opel hebben aangegeven te stoppen. 

Voor de uitgifte van het garantiebewijs voor schadeherstelbedrijven werkt BOVAG met een applicatie van Solera. Naast het algemene BOVAG Garantiebewijs kunt u als merkerkend schadehersteller of dealer via deze applicatie ook voor een aantal merken een merkspecifiek garantiebewijs uitdraaien voor uw klant. Inhoudelijk zijn alle garantiebewijzen gelijk en geheel volgens de BOVAG-voorwaarden opgesteld, maar de uitstraling van het merkgarantiebewijs is verschillend en aangepast voor de betreffende importeur. 

Om het werken met deze applicatie betaalbaar te houden, vragen we vanaf 2021 een financiële bijdrage van alle importeurs die gebruik willen maken van het merkspecifieke garantiebewijs. Voor de meeste merkgarantiebewijzen binnen de applicatie verandert er niets, omdat het merendeel van de importeurs aangehaakt blijft. De importeurs van Opel en Mercedes hebben aangegeven te stoppen met de uitgifte van hun merkspecifieke garantiebewijs via de bestaande applicatie van Solera. Mogelijk komen zij zelf met een alternatief. Voor deze merken kunt u natuurlijk ook gewoon werken met het algemene BOVAG Garantiebewijs

Heeft u hierover vragen? Bel dan met BOVAG Ledenadvies: (030) 659 53 00 of stuur een e-mail naar schadeherstel@bovag.nl

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring