De BOVAG Wintervakman centraal in nieuwe reclamecampagne

Laatste update 06 november 2020 Leestijd: 3 min

Deze winter heeft BOVAG voor de derde keer in 2020 een reclamecampagne, waarbij dit keer de BOVAG Wintervakman centraal staat. Doel? Mensen bewegen hun ‘wielen’ winterklaar te maken, hun vervoermiddelen goed te onderhouden. Of het nu gaat om een e-bike, een motor of een auto. Daarnaast vragen we aandacht voor de fiets van de zaak, autoverhuur, schadeherstel, caravanonderhoud, private lease en coronaproof ‘shoppen’.

BOVAG is een sterk merk, een merk dat zorgt dat klanten BOVAG-bedrijven vertrouwen. Maar net als een auto of een fiets moet je een merk onderhouden. Bij een vervoermiddel doe je dat door een goede onderhoudsbeurt uit te laten voeren. Bij een merk doe je dat met pr en reclamecampagnes.

Gerichte boodschappen

Deze winter bestaat de campagne uit een waaier aan boodschappen. Omdat elke deelbranche andere behoeftes heeft in deze bijzondere tijd. Diverse branches zien wat terughoudendheid als het gaat om reparatie en onderhoud, dus dat nemen we mee in de campagne. Daarnaast kiezen steeds meer mensen – uit vrije wil dan wel noodgedwongen – voor een vorm van individueel vervoer. Dan wil je natuurlijk wel zeker weten dat je ook kan blijven rijden. En dus moet je – zeker voor de winter – zorgen voor goed onderhoud. Daar vragen we in november, december en januari aandacht voor middels banners en opvallende radiospots met een knipoog. Met als centraal thema: de BOVAG Wintervakman. Daar moet je vanzelfsprekend ook zijn voor caravan- en camperonderhoud, waar het winterseizoen bij uitstek geschikt voor is. En los van het thema wintervakman is er in de campagne aandacht voor specifiek de fiets van de zaak, als alternatieve vorm van woon-werkverkeer, en de huurauto.

Als klap op de vuurpijl hebben we natuurlijk de bewezen effectieve BOVAG Winterwasweken, waarin we laten weten dat je je auto ook in de winter gewoon door de wasstraat kan halen. 

Bereik

Met de vier radiospots bereiken we in november, december en januari zo’n 80 procent van de doelgroep (M/V 25-55). Gemiddeld heeft een lid van de doelgroep 10 spotjes gehoord, eind januari 2021. Online zal de BOVAG-campagne zo’n 22 miljoen keer een desktop, tablet of mobiel scherm bereiken. Naast de extra zichtbaarheid van het BOVAG-logo en de BOVAG-boodschappen verwachten wij hiermee zo'n 145.000 extra bezoekers te ontvangen op de relevante pagina’s op BOVAG.nl. 

Campagnesites

Wintervakman: bovagwintervakman.nl
Fiets van de zaak: bovag.nl/fietsvandezaak
Autoverhuur: bovag.nl/autohuren

Bekijk de reclamespot: 

Voorbeelden van campagne-uitingen:

Campagne-Wintervakman-fiets.jpg

Campagne-Wintervakman-scooter.jpg

Campagne-Wintervakman-glasreparatie.jpg

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring