Mis ze niet: de basistraining en nieuwe vervolgtraining over criminaliteit en agressie

Laatste update 10 september 2020 Leestijd: 3 min

Helaas heeft niet iedereen die een voertuig bij u komt huren goede bedoelingen. Hoe pikt u de ‘rotte appels’ er tussenuit? En hoe gaat u om met vervelende confrontaties aan de balie? BOVAG heeft met Innovam twee praktische trainingen ontwikkeld. Naast de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ is er nu ook een vervolg, waarin dieper ingegaan wordt op het begrenzen en ombuigen van agressief gedrag van huurders. Beide trainingen worden begin oktober door Innovam gegeven. Meld u of uw medewerker alvast aan om verzekerd te zijn van een plek! 

Basistraining 6 oktober: Omgaan met criminaliteit en agressie

Deze eendaagse training leert om klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressieve klanten aan de verhuurbalie. Deze dag is geschikt voor zowel baliemedewerkers als ondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Experts op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen behandelen de volgende onderwerpen: 

  • Verdachte situaties herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • Slecht nieuwsgesprek voeren
  • Legitimatie controleren
  • Wetgeving
  • Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken 

Meer informatie en aanmelden

Vervolgtraining 7 oktober: De-escaleren kun je leren

In de verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ wordt verder ingegaan op ongewenst en agressief gedrag van huurders. Deelnemers leren cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die ‘Criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze dag helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. Elementen die op 7 oktober aan bod komen: 
  • Emotie- en agressieladder
  • Vechten, vluchten of bevriezen
  • Ombuigen versus begrenzen
  • Regie pakken
  • Eigen situaties
Deze training wordt ook op 24 november gehouden, en kan ook incompany gegeven worden.

Meer informatie en aanmelden

Tijden, kosten en locatie

Voor beide trainingen geldt: 
  • Tijden: 9:00 tot 16:30 uur
  • Kosten:
    • Omgaan met criminaliteit en agressie € 275,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
    • De-escaleren kun je leren  € 295,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
  • Locatie: Innovam, Structuurbaan 2, 3439 MB Nieuwegein 

Week van de veiligheid

De trainingen worden gegeven in het kader van de Week van de Veiligheid, van 5 tot en met 11 oktober. In deze week zet ook BOVAG Verhuur- en Deelautobedrijven het onderwerp criminaliteit in de spotlight. Houd de nieuwsbrief of mijn.bovag.nl/weekvandeveiligheid in de gaten voor nog meer activiteiten in die week. 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring