Online serie Love and Care geeft kijkje in de keuken bij restaurateurs van klassieke auto's

Laatste update 27 september 2019 Leestijd: 2 min

BOVAG Dutch Car Restorers (DCR) lanceert in samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Automobiel Club (KNAC) de online serie ‘Love and Care’, waarin een exclusief kijkje in de keuken van de restauratiebedrijven wordt gegeven. Tijdens het Concours d’Elégance op Paleis Het Loo werd de eerste aflevering vertoond die nu ook op het YouTube-kanaal van BOVAG is te zien.

Periodiek verschijnen er nieuwe afleveringen met wisselende thema’s en verschillende restaurateurs in de rol. In Love and Care gaat presentator Carlo Brantsen op bezoek bij diverse restaurateurs van klassieke auto’s en daarbij staat dan ook telkens een ander thema centraal. De kijker krijgt per aflevering van zo’n zes minuten niet alleen een interessant inkijkje, maar ook praktische tips voor restauratie, onderhoud en behoud van mobiel erfgoed.

Innovatie en duurzaamheid

Van Love and Care verschijnen dit najaar minimaal zes afleveringen via het BOVAG-kanaal op YouTube en de eerste ging in première op het Concours d’Elégance. Daarin is een hoofdrol weggelegd voor Peter Satink -tevens voorzitter van DCR- en zijn bedrijf Satink Restauraties in Hengelo, waar puur vakmanschap de boventoon voert, maar ook werk wordt gemaakt van technische innovaties en duurzaamheid. Satink laat onder andere zien dat hij de ontsteking van de motor in een klassieke auto zodanig kan optimaliseren, dat er tot 10 procent winst te boeken valt qua verbruik, uitstoot en rendement. In volgende afleveringen is er onder andere aandacht voor bekleding en interieur, motortechniek, smeermiddelen, lakwerk, brandstoffen en additieven. De eerste aflevering van Love and Care is hier te bekijken: 

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring