eHerkenning voor inloggen bij UWV

Laatste update 04 september 2019 Leestijd: 3 min

Inloggen op het werkgeversportaal van het UWV kan vanaf 1 november 2019 niet meer met een UWV-account maar moet dan met eHerkenning. Wanneer u als bedrijf nog geen eHerkenning heeft dan kun u dit digitaal aanvragen bij eherkenning.nl. Aanvragen en regelen hiervan kost tijd dus om te voorkomen dat u straks geen toegang heeft tot het werkgeversportaal is het aan te raden om de eHerkenning snel aan te vragen.

eHerkenning is een digitale sleutel die bedrijven toegang geeft tot zo’n vierhonderd aangesloten (overheids-) organisaties. Veel bedrijven werken al met eHerkenning. Deze ‘sleutel’ was bijvoorbeeld ook nodig voor het doorgeven van energiebesparende maatregelen. De verwerkingstijd van een aanvraag van eHerkenning ligt tussen de drie dagen en enkele weken, afhankelijk van de gegevens die over een bedrijf zijn opgenomen in het Handelsregister.

Waar kan ik eHerkenning aanvragen?

Zes organisaties zijn aangewezen om eHerkenning af te geven. De dienst kost geld en hoeveel is afhankelijk van welke leverancier u kiest. Op de website van eHerkenning staat een overzicht van deze zes leveranciers met de prijzen erbij. Ook staat er op deze website een stappenplan om de aanvraag te doen.
Na 1 november 2019 is het werkgeversportaal uitsluitend te benaderen met eHerkenning.

Betrouwbaarheidsniveau EH3

eHerkenning is er in vijf betrouwbaarheidsniveaus. EH4 is het hoogste niveau. Hoe hoger het niveau, hoe strenger uw identiteit wordt gecontroleerd. Voor het werkgeversportaal heeft u minimaal EH3 nodig. Dat betekent dat u voortaan inlogt met een wachtwoord en een code die naar uw telefoon verzonden wordt.

eHerkenning aanvragen

Vragen?

Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met BOVAG Ledenadvies via 030 – 65 95 300 of ledenadvies@bovag.nl
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring