40.000 auto's met 100% onderhouden-label Laatste update 14 februari 2019 Leestijd: 3 min Twitter Facebook Linkedin Mail Terug 40.000 auto's met 100% onderhouden-label De stichting 100% onderhouden heeft inmiddels 60.000 auto’s beoordeeld volgens hun richtlijnen en aan 40.000 auto’s het onderhoudslabel verleend. De stichting spreekt van een nieuwe mijlpaal in het transparanter maken van onderhoudshistorie. De 60.000 auto’s zijn beoordeeld door de ruim 350 deelnemende autobedrijven aan 100% onderhouden. Deze bedrijven zijn speciaal getraind om een auto te kunnen beoordelen volgens de richtlijnen van de stichting. 100% onderhouden De stichting 100% onderhouden bestaat sinds 2017 en heeft als doel om onderhoud zo transparant mogelijk te maken. Op hun website benadrukken zij het belang van informatie verstrekken over onderhoud en het betrouwbaar en transparant maken van onderhoudshistorie voor consumenten. Anton Pluim van 100% onderhouden: “Onderhoud wordt regelmatig overgeslagen of dit wordt niet uitgevoerd volgens het door de fabrikant opgestelde onderhoudsschema. Dit levert op korte termijn wellicht een besparing op maar op de lange termijn heeft dit een negatief effect op de levensduur en de waarde van de auto. Ook kan het zorgen voor ongeplande stilstand, bijvoorbeeld door verstopping van een brandstoffilter. Een 100% onderhouden auto heeft in de ogen van een gebruikte-auto-koper tussen de vijfhonderd en duizend euro meerwaarde, afhankelijk van het type auto en de leeftijd.” “Uit onderzoek blijkt dat een autokoper die op het punt staat een grote aankoop te doen graag wil weten of de auto die hij overweegt altijd goed onderhouden is. Door het keurmerk 100% onderhouden kan hij of zij dit in één oogopslag zien. Het keurmerk voegt daardoor waarde toe voor zowel de autokoper als ook voor het autobedrijf. Bovendien geldt dit ook voor de in te ruilen auto. Als de consument een aantoonbaar goed onderhouden auto inruilt dan wordt hij hiervoor beloond door een goede inruilprijs omdat een goed onderhouden auto zijn waarde behoudt. Voor het autobedrijf betekent meer en vaker onderhoud een kans op klantenbinding en omzetgroei. Een win-win situatie dus.” Kijk voor meer informatie hierover op 100procentonderhouden.nl. Delen via: Twitter Facebook Linkedin Mail Deze artikelen zijn ook interessant 3 min 16 april 2024 Hoeveel besteden consumenten aan onderhoud en reparatie? Raadpleeg de... Hoe vaak en voor welke reparaties en onderhoud gaat de Nederlandse consument naar een autobedrijf? En hoeveel geld geeft hij daaraan uit? Deze informatie kun je vinden in de BOVAG Aftersales Monitor. Maandelijks worden 7.600 consumenten ondervraagd over onderhoud en reparatie aan hun auto. Elk half jaar worden deze gegevens gebundeld in een samenvatting en uitgebreid dashboard. Een schat aan informatie voor jouw autobedrijf! 2 min 11 april 2024 ViaBOVAG.nl nu ook open voor auto’s zonder garantie Sinds deze week is het mogelijk om ook auto’s zonder garantie op viaBOVAG.nl te plaatsen. Dat sluit aan bij de praktijk in de showrooms van BOVAG-leden en geeft hen de mogelijkheid om voortaan hun hele voorraad op de eigen occasionsite te plaatsen. De BOVAG Omruilgarantie blijft verplicht op viaBOVAG.nl. En uiteraard is en blijft viaBOVAG.nl exclusief voor BOVAG-bedrijven.