Vruchtbare brainstorm over toekomst BOVAG Rijscholen

Laatste update 04 december 2019 Leestijd: 2 min

Het noodgedwongen stoppen van de faillissementsdekking voor BOVAG-rijscholen was voor een aantal leden van de afdeling aanleiding om de koppen bij elkaar te steken en samen met Hans Bresser, BOVAG-directeur Strategie en Innovatie, de vraag te beantwoorden wat de toegevoegde waarde van het BOVAG-lidmaatschap is en zou kunnen zijn voor rijschoolondernemers.

Al snel waren de deelnemers aan de brainstormsessie het er over eens dat er zeker een mooie toekomst is weggelegd voor BOVAG Rijscholen, maar ook dat er wel wat moet gebeuren. Het blijkt dat ondernemers de lobbykracht van BOVAG waarderen en nodig hebben. Maar dat die lobbykracht door de versnippering in de branche aan effectiviteit heeft ingeboet.

Keurmerk

Daarnaast is het ijzersterke consumentenmerk van BOVAG een groot goed, ook voor rijscholen. De vervolgstappen van de brainstormsessie zijn er op gericht deze twee BOVAG-kroonjuwelen samen beter en slimmer in te zetten ten behoeve van BOVAG-rijscholen. De sleutel daarbij is de focus op een grote bijdrage aan de verkeersveiligheid. Dat wordt nu verder uitgewerkt. Daarbij sluit BOVAG geen enkel scenario op voorhand uit en zullen diverse vormen van samenwerken en verenigen de revue passeren.

Marketing gaat door

Intussen gaat BOVAG door met marketinginvesteringen voor BOVAG Rijscholen. Getuige de campagne met Autoweek inzake de zoektocht naar de Beste automobilist van Nederland. En de gloednieuwe en zeer aansprekende serie YouTube filmpjes voor beginnende leerlingen, waarvan de eerste twee inmiddels zijn gepubliceerd.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring