Nieuwe training 'omgaan met criminaliteit en agressie' op 22 oktober

Laatste update 01 augustus 2019 Leestijd: 3 min

Huurders van vervoersmiddelen hebben niet altijd de beste bedoelingen. Dat leidt soms tot vervelende confrontaties aan de verhuurbalie. Hoe ga je daar als baliemedewerker mee om? Kom naar de training ‘omgaan met criminaliteit en agressie’ op 22 oktober in Nieuwegein en leer hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Deze eendaagse training wordt verzorgd door specialisten op het gebied van fraude en fraudepreventie, in samenwerking met ervaringsdeskundigen uit de verhuurbranche.

Voor wie?

De training is bedoeld voor baliemedewerkers van verhuurbedrijven die direct contact hebben met klanten. Ook is de training geschikt voor verhuurondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen en die meer inzicht in of controle willen over de criminaliteitspreventie in hun onderneming.

Wat levert het op?

De training levert meer bewustwording bij medewerkers op. Ze leren sneller criminaliteit herkennen en leren handig en verstandig om te gaan met lastige situaties met klanten, bijvoorbeeld wanneer u een klant de verhuur van een voertuig moet weigeren. Personeel dat de training heeft gevolgd is gemotiveerder, omdat hun werk en de daarbij behorende problemen serieus genomen worden. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf.

Praktische informatie

  • Datum: dinsdag 22 oktober
  • Tijden: 9:00 tot 17:00 uur
  • Kosten: € 265,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
  • Locatie: Innovam in Nieuwegein
  • Overig: Voorafgaand krijgen deelnemers een syllabus met alle cursusinformatie.
Meld u direct aan

6 onderdelen van de training:

  1. Verdachte situaties herkennen. Experts geven tips en trucs waar je op moet letten, hoe je kunt handelen in lastige situaties met de klant en hoe je vervelende situaties kunt voorkomen.
  2. Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten. Hoe doe je dat zonder de klantvriendelijkheid, service en imago van het verhuurbedrijf in gevaar te brengen?
  3. Slecht nieuwsgesprek voeren als bij een klant wordt afgezien van verhuur. Er worden pratijkcases geoefend met een professioneel acteur, waarbij je leert omgaan met (verbale) agressie en intimidatie.
  4. Legitimatie controleren. Verificatie van de echtheid van identiteitsdocumenten zoals paspoorten en rijbewijzen. Inclusief het vergelijken van een document en (potentiële) huurder.
  5. Kennis over wetgeving opdoen. Wat staat er in de wet over verduistering, diefstal, fraude en vermissing?
  6. Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken. BOVAG Verhuurvoorwaarden: hoe kunnen deze bijdragen aan het voorkomen van criminaliteit? En de werking van het vernieuwde waarschuwingssysteem Elena.
Meer informatie en aanmelden

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring