Een van de nieuwste features op viaBOVAG.nl is het instellen van zoekalerts op de website. Als iemand op zoek is naar bijvoorbeeld een Volkswagen Golf met 50.000 kilometer op de teller binnen een straal van 60 kilometer rond zijn woonadres, dan kan hij een zoekalert instellen. Er verschijnt dan dagelijks een mailtje in zijn inbox als er nieuwe auto’s naar wens op de website komen.
Ook nieuw is dat bezoekers een advertentiepagina op een makkelijke en nette manier kunnen printen, via de speciale printknop. Autobedrijven krijgen ook inzicht in hoe vaak er op deze button wordt geklikt. Het klikken op de printknop is een ‘soft lead’, net als het maken van een routebeschrijving of het delen van de advertentie via e-mail of social media.
Call tracking
Sinds kort heeft viaBOVAG.nl ook call tracking. Daarmee kunnen autobedrijven telefonische conversie van viaBOVAG.nl richting hun bedrijf meten. Met call tracking kun je niet alleen meten of iemand geklikt heeft op 'toon telefoonnummer', maar ook kun je vaststellen of de klant daadwerkelijk heeft gebeld. De statistieken over call tracking vindt u in de wekelijkse leadrapportage.
Webchat
Bij enkele aantal auto-advertenties is inmiddels mogelijk om op het webchat-icoon klikken. De consument kan dan op viaBOVAG.nl direct met het autobedrijf chatten. Deze functionaliteit is optioneel voor autobedrijven die zelf een samenwerking hebben met een webchataanbieder en wordt nog verder ontwikkeld.
Houd voor meer nieuwe features op viaBOVAG.nl de BOVAGkrant die op 9 augustus verschijnt in de gaten.
Klik hier voor al het nieuws over viaBOVAG.nl