Halen en brengen op de regiobijeenkomsten onafhankelijke autobedrijven

Laatste update 18 april 2019 Leestijd: 3 min

Op acht regiobijeenkomsten voor onafhankelijke autobedrijven mocht BOVAG in de afgelopen twee maanden 850 bezoekers verwelkomen. Deze lieten zich informeren over bijvoorbeeld: energiebesparende maatregelen, pass thru, digitale serviceboekjes en plannen van de RDW. Ook kwam het onderwerp proactief verkopen aan bod. Veel bezoekers maakten gebruik van de gelegenheid om vragen te stellen aan voorzitter Gerard ten Buuren, branchemanager onafhankelijke autobedrijven Hans Joosten en Kim van den Berg van BOVAG.

Naast deze mondelinge informatie gingen bezoekers naar huis met een heel pakket aan praktische informatie over onder andere energiebesparende maatregelen, een samenvatting van het onderzoek de impact van ADAS (Advanced Driver Assistance Systems ) op onderhoud, reparatie en schadeherstel, posters voor in de showroom en informatie over de werkplaats van de toekomst.  

Informatie geven en ontvangen 

Branchemanager onafhankelijke autobedrijven Hans Joosten van BOVAG: “Wij kijken terug op acht geslaagde bijeenkomsten. We hebben veel informatie kunnen geven en ook met veel leden kunnen spreken. Dat is waardevol omdat we zo nog beter weten wat er op dit moment speelt bij de onafhankelijke autobedrijven. De vragen die werden gesteld en de ideeën uit de ideeënbus zijn onderwerpen waar we verder mee aan de slag kunnen. We hebben tijdens de bijeenkomsten bijvoorbeeld gevraagd wat leden vinden van het sanctiebeleid van de RDW rond het nieuwe erkenningenstelsel. Daarover hebben we nu de mening van zo’n 850 mensen gehoord.”

Dit jaar heeft BOVAG gekozen voor twee extra bijeenkomsten. “We snappen dat iedereen het druk heeft. Daarom hebben we gekozen voor locaties door het hele land zodat leden in hun eigen regio en in de avond naar de bijeenkomst konden gaan”, licht Kim van den Berg van BOVAG toe. “Van Friesland tot Limburg waren we aanwezig. We vinden het belangrijk om in gesprek te komen en te blijven met onze leden. Als dat betekent dat we dieper het land in moeten dan doen we dat graag!” 

Inhoud 

Bij pro-actief verkopen stond het benaderen van een klant centraal voordat deze zelf actief op zoek gaat naar een andere auto. Hoe pak je dat slim aan? Cabaretier Rob Urgert wist de aanwezigen keer op keer aan het lachen te krijgen met zijn show ‘Hoe krijg ik een geniaal idee in dertig minuten?’ Iets om te lachen maar zeker ook om over na te denken. Een vast en waardevol onderdeel van de bijeenkomsten was het bijpraten met andere BOVAG-leden.

Ook voor 2020 staan er weer nieuwe regiobijeenkomsten voor de onafhankelijke autobedrijven op de planning. Hou daarvoor mijn.bovag.nl in de gaten.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring