Autoline gecertificeerd voor INDI 2.0

Laatste update 18 april 2019 Leestijd: 2 min

Autoline is een van de meest gebruikte DMS-pakketten door Nederlandse autodealers. Dit pakket van CDK is nu door de vereniging INDI gecertificeerd voor het nieuwe INDI-platform. INDI is een initiatief van BOVAG Autodealers en RAI Vereniging afdeling Auto’s.

De certificering wordt altijd afgerond met een live-test bij minimaal twee dealers. Voor Autoline waren dit Auto Martens (Ford-dealer) en Breeman (BMW en MINI). Zij zijn inmiddels volledig live en over op INDI 2.0. Een ander pakket van CDK, Eva, was reeds eerder gecertificeerd, net zoals  I’Car van ITmotive. “Een belangrijke volgende stap voor het succesvolle INDI-collectief” aldus Martin Huisman, voorzitter van de Vereniging INDI.

Met de invoering van INDI 2.0 is de dealer direct op de hoogte als er iets verandert in de klantgegevens, het autobezit of privacy-instellingen. Hierdoor voelt de klant van de merkketen zich bij ieder contact erkend en herkend. Het INDI-platform distribueert gegevens conform de standaard communicatie-instellingen die voldoen aan de nieuwe privacywetgeving (GDPR). Tot slot levert INDI overlijdensberichten uit en INDI geeft aan als een klant niet meer in een bepaalde auto rijdt. Onmisbaar voor een goed CRM-systeem.

Al jaren gebruiken meer dan 750 dealers maandelijks INDI. Met de komst van het 2.0 platform is er zicht op nog eens 250 extra aansluitingen. Ook voor truckdealers is het interessant om aan te sluiten, omdat INDI veel KvK-schoningen verwerkt. Huisman: “Alle systemen, processen en (marketing)activiteiten werken beter met schone data, iets wat in deze tijd van digitalisering cruciaal is voor het benaderen en behouden van klanten.”

Foto: Auto Martens (Ford-dealer) in Zevenaar

Meer over INDI 2.0

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring