Uit onderzoek blijkt: beste klantervaring op viaBOVAG.nl

Laatste update 03 september 2018 Leestijd: 2 min

Ook al is viaBOVAG.nl pas een paar maanden in de lucht zijn consumenten erg enthousiast over de occasionwebsite. Onafhankelijk onderzoeksbureau WUA deed in juli, een maand na de lancering, een onderzoek onder consumenten over hun ervaringen op diverse occasionwebsites.

In juli 2018 vroeg WUA aan 200 consumenten om zich online te oriënteren op het kopen van een tweedehands auto. In deze benchmarkstudie mochten consumenten zelf te bepalen welke websites ze bezochten en beoordeelden. Opvallend is dat viaBOVAG.nl het erg goed doet als het gaat om Look & Feel en Merk. In zowel de categorie Eerste Indruk als de Verdiepingsfase scoort viaBOVAG zelfs als beste van alle websites.

Alleen op het thema Aanbod in de Verdieping doet Autotrack.nl het nét iets beter. Ook als het gaat om Favoriete Website (conversie) laat viaBOVAG.nl zich van zijn beste kant zien: ondanks de nog lage vindbaarheid, is het verschil met de Autotrack.nl slechts 2%. In de totaalscore eindigt viaBOVAG toch op de 6e positie. Dit komt doordat viaBOVAG.nl slechts door 13% van de consumenten werd bezocht. En dat is heel logisch aangezien de website die pas sinds begin juni in de markt gezet wordt. Daarom blazen we komende tijd weer een grote campagne door de lucht. 

 

Bekijk het onderzoek hier.

Nog geen deelnemer?

Lees over de voordelen van viaBOVAG en stap ook in.


 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring