ACM: advertentieprijzen occasions nu duidelijker

Laatste update 21 september 2018 Leestijd: 2 min

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) laat weten dat de advertentieprijzen van tweedehands auto’s nu meestal alle verplichte kosten bevatten. De ACM trok in april aan de bel omdat niet-vermijdbare kosten veelal in de advertentieprijs van tweedehands auto’s zaten verwerkt.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) laat weten dat de advertentieprijzen van tweedehands auto’s nu meestal alle verplichte kosten bevatten. De ACM trok in april aan de bel omdat niet-vermijdbare kosten veelal in de advertentieprijs van tweedehands auto’s zaten verwerkt.

Ook de informatie over de rechten van consumenten op garantie is sterk verbeterd, aldus de ACM. Bernadette van Buchem, directeur consumenten bij de ACM: “Autohandelaren en verkoopportals zijn zich nu beter bewust van de regels voor prijsvermelding. Uitgangspunt is dat de consument de auto moet kunnen meenemen voor de prijs in de advertentie. We zien een grote verbetering.”

BOVAG heeft zijn leden na het signaal van de ACM uitgebreid voorgelicht. En heeft all-inprijs tot speerpunt gemaakt van de eigen occasionsite viaBOVAG.nl. En dat wordt door consumenten die deze site bezoeken hooglijk gewaardeerd, zo wijst onderzoek uit.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring