Training revisiebedrijven: spijker uw kennis bij over nieuwe common-railsystemen

Laatste update 02 november 2018 Leestijd: 4 min

De techniek rondom dieselinspuitsystemen ontwikkelt snel. Belangrijk dus om uw kennis regelmatig bij te spijkeren. Dat kan met de training ‘Dieseltechniek 3.1’. U leert meer over het stellen van diagnoses aan de nieuwste common-railsystemen en het beoordelen van schadegevallen. Diesel Büchli organiseert deze training op 14 november en 6 december in hun eigen pand in Harderwijk.

De training geeft u meer inzicht over de werking en aansturing van common rail inspuitsystemen, zodat u gericht en doordacht diagnoses kunt stellen en schade beter te kunt beoordelen. Roetfilters en SCR maken bij Euro 6 en bij Stage 5 nagenoeg altijd deel uit van het uitlaatemissiesysteem, dit komt dan ook aan de orde tijdens de trainingsdag. Een overzicht van de onderwerpen:                     

  • Emissie-eisen
  • Fossiele en synthetische brandstoffen
  • Filtratie
  • Common rail
  • Roetfilter
  • SCR-systemen
  • Praktijkcasussen en beoordelen van schade aan inspuitsystemen.
  • Beoordelen van parameters

Praktische zaken       

  • Niveau: minimaal MBO 4
  • Kosten: € 195,00 exclusief btw per persoon
  • Aantal deelnemers: minimaal 10, maximaal 15 per keer
  • Wanneer: 14 november en 6 december van 14.00 uur tot 21.00 uur
  • Waar: Diesel Buchli, Fahrenheitstraat 35, Harderwijk

Aanmelden

Revisieleden kunnen zich inschrijven via aanmelden@buchli.nl. Geef bij uw aanmelding uw datum van voorkeur aan. Vol = vol!

Programma           

13.30 uur Ontvangst met een broodje
14.00 uur Welkom, uitleg doel en verwachtingen                                                   

Blok 1:  Emissie-eisen

  • Emissie, welke eisen  worden er gesteld?
  • Wat is de invloed op de motor?
  • Praktijkgerelateerde problemen, hoe ga je beginnen, welke tools heb je nodig en welke parameters zijn van belang?

Blok 2: EN590

  • Wat is de juiste brandstof?
  • Zijn er verschillen tussen EN590, biobrandstoffen en XTL?
  • Als het cetaangetal laag is, welke problemen kunnen er dan ontstaan?
  • Praktijkgerelateerde problemen, hoe ga je beginnen, welke tools heb je nodig en welke parameters zijn van belang?

Blok 3: Filtratie

  • Hoe fijn is fijn?
  • De huidige brandstoffilters worden zwaarbelast. Zijn intervallen altijd hanteerbaar?
  • Welke informatie kan je uit een brandstoffilter halen?
  • Praktijkgerelateerde problemen, hoe ga je beginnen, welke tools heb je nodig en welke parameters zijn van belang.

Blok 4: Common rail

  • Als je aan een common-railsysteem diagnose gaat stellen, doe je dit dan door componenten te vervangen of ga je op zoek naar oorzaak en gevolg?
  • Wil je een diagnose stellen, moet je begrijpen hoe een common railsysteem functioneert, regelt en werkt. Ook het uitlezen en interpreteren van parameters is een must. 
  • Praktijkgerelateerde problemen, hoe ga je beginnen, welke tools heb je nodig en welke parameters zijn van belang. Dit is een opdracht om fysiek schadegevallen te beoordelen en vragen hierover te beantwoorden

Blok 5:  Roetfilters en SCR

  • Werking en functioneren 

21.00 uur Afsluiting

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring