Er is in de media veel te doen geweest over de BOVAG Garantie. Het loopt echter niet zo’n vaart als sommige media melden. Er gaat beslist geen streep door de BOVAG Garantie!
Eind vorige week berichtten we u al over een aanpassing in verklarende teksten van DNB over garanties. Die veranderingen houden volgens deskundigen in dat de BOVAG Garantie als verzekering kan worden aangemerkt. Daarom werkt BOVAG nu samen met eigen verzekeraar Bovemij met man en macht aan de ontwikkeling van een verzekeringsproduct dat aan de achterkant de basis kan vormen van de BOVAG Garantie.
Geen zorgen: wij lossen het op
Aan de ‘voorkant’ van de BOVAG Garantie verandert er wat BOVAG betreft zo weinig mogelijk. Het is dus beslist niet zo dat er ‘een streep gezet wordt door BOVAG Garantie’. We gaan hem alleen onder de motorkap anders vormgeven. We blijven garantie bieden zoals we dat al ruim 50 jaar doen en consumenten hoeven zich geen zorgen te maken: wij lossen het op.
Tot die tijd: business as usual
BOVAG laat dezer dagen aan de DNB weten dat we druk bezig zijn met het herinrichten van de BOVAG Garantie. En dat dat zeker enkele maanden kost. We vragen begrip voor de tijd die dat kost. En melden dat tot die tijd de huidige garantie gehanteerd kan blijven worden. Door BOVAG-leden en door BOVAG. Business as usual dus, tot de garantie nieuwe stijl er is.