Highlights Jaarcongres BOVAG Rijscholen 2016

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Nuttige rijscholencijfers, nieuwe producten & diensten, een veelbelovende landelijke campagne en praktische marketingtips. Dat waren de ingrediënten van het Jaarcongres van BOVAG Rijscholen op maandag 12 september.

De highlights op een rijtje:

Jaarrede voorzitter Frank Hoornenborg: goede vooruitzichten
Dit jaar is het congres parallel gehouden aan de Lesauto Testdag, waardoor rijschoolhouders minder tijd kwijt zijn aan de vele evenementen in de branche. Zo steekt voorzitter Frank Hoornenborg van wal tijdens zijn jaarrede. Hij laat zien dat het goed gaat met de rijscholenbranche. De economische tegenwind waar rijscholen tot vorig jaar last van hadden, is gaan liggen. Uit de BOVAG Conjunctuurpeiling over de eerste helft van 2016 blijkt dat het ondernemersvertrouwen onder rijscholen flink is gestegen en dat de omzet bij bijna de helft van de rijscholen is toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De winstontwikkeling laat een vergelijkbaar beeld zien. Van de ondervraagde rijscholen zag 45 procent de winst toenemen ten opzichte van vorig jaar. Er is grote  belangstelling voor vrijwel alle soorten verkeersopleidingen. Dat betekent helaas ook dat de wachttijden bij het CBR zijn opgelopen, maar BOVAG staat in nauw overleg met het CBR om de negatieve gevolgen daarvan zoveel mogelijk te beperken.

Download hier de conjunctuurpeiling over het eerste halfjaar van 2016. De rapportage Rijscholen in Cijfers komt medio oktober beschikbaar.

Rijscholenfinanciering Drive-Smart: in oktober van start
Heeft een leerling geen duizend euro op de bankrekening staan voor een rijlespakket, maar wil hij toch zijn rijbewijs halen? Dat kan met het rijlesfinancieringsproduct Drive-Smart, dat Santander exclusief voor BOVAG-rijscholen ontwikkelde. Directeur Peter Hessels legt uit dat rijscholen met dit financieringsproduct leerlingen aan zich kan binden die de kwaliteit van de rijopleiding wel op waarde schatten, maar die in de verleiding kunnen komen om hun toevlucht te zoeken bij aanbieders met onwaarschijnlijk lage lesprijzen. Drive-Smart wordt momenteel getest bij verschillende rijscholen en is vanaf oktober beschikbaar.

Kijk voor meer informatie op leden.bovag.nl/rijlesfinanciering.

BOVAG Garantiefonds (BGF) nieuwe stijl
Het BOVAG Garantiefonds voor rijscholen ondergaat vanaf 1 januari 2017 een transformatie, vertelt Tom Huyskens van BOVAG. Tijdens de ALV in het voorjaar is het nieuwe fonds door de leden goedgekeurd. Dat betekent dat inclusief de premie voor een faillissementsverzekering, een afdracht voor opbouw van het fondsvermogen, een marketingbijdrage, administratiekosten en de uitrol van een digitale lesovereenkomst de BGF-bijdrage per leerling €7,50 gaat bedragen. Deze verhoging van de bijdrage is nodig om het fonds toekomstbestendig te maken en te promoten in de media. Garantie wordt in het najaar dan ook opgenomen in de landelijke rijscholencampagne.

Kijk voor meer informatie over het BGF op leden.bovag.nl/bgf. Klik hier voor de brochure over het nieuwe BGF.

Landelijke rijscholencampagne
Tijdens het jaarcongres is het startschot gegeven voor de nieuwste campagne: Kies een BOVAG-rijschooL! Deze campagne zet uw rijschool met drie belangrijke speerpunten in de schijnwerpers. Alleen bij BOVAG-leden is namelijk de rijschool gecheckt, de instructeurs zijn gecheckt en het lesgeld is verzekerd. De campagne ‘Kies een BOVAG-rijschooL’ is vanaf nu zichtbaar op een groot aantal populaire websites, waar via speciale technieken vooral ouders van jongeren in de leeftijd van 15 tot 20 jaar de boodschappen te zien krijgen. Ook via Facebook worden de drie pluspunten van de BOVAG-rijscholen uitgebreid gecommuniceerd, terwijl u voornamelijk in de stedelijke gebieden speciale billboards, abri’s en andere reclameborden tegen gaat komen. Tom Huyskens laat daarbij de speciale BOVAG-campagneauto zien, die de komende maanden op tournee gaat door Nederland.



Haakt u ook aan bij de rijscholencampagne? Kijk voor meer informatie op leden.bovag.nl/rijscholencampagne.

Tom Coronel over slimme marketing
Topcoureur én topondernemer Tom Coronel liet tijdens het middagprogramma zien dat rijscholen de campagne én hun BOVAG-lidmaatschap in kunnen zetten als instrument voor slimme marketing. Na afloop konden bezoekers met Coronel en de campagne-auto op de foto.

Fotoimpressie
B32A3306.jpg

B32A3313.jpg

B32A3319.jpg

B32A3336.jpg

B32A3341.jpg

B32A3566.jpg

B32A3590.jpg

B32A3583.jpg
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring