Positieve reacties op eerste workshop Ondernemingsdossier

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

“Een veelbelovende tool, waarmee ik prima uit de voeten kan”, dat is één van de positieve reacties van de tankstationondernemers die op 30 juni in het BOVAG-huis de workshop Ondernemingsdossier hebben gevolgd. De sessie werd georganiseerd door NOVE en BOVAG om ondernemers beter te betrekken bij het Ondernemingsdossier.

Het Ondernemingsdossier is een gratis softwaretoepassing waarmee ondernemers hun vergunningen en documenten in een beschermde omgeving in de cloud kunnen plaatsen Zo kunnen toezichthouders vooraf de nodige documenten kunnen inzien. Het Ondernemingsdossier is kosteloos en ondernemers bepalen zelf wie toegang krijgt tot hun dossier. De belofte is dat het dossier minder regeldruk oplevert omdat een controle op locatie veel minder tijd in beslag neemt. Al het papierwerk kan immers op afstand plaatsvinden zonder dat de ondernemer alle paperassen op locatie bij elkaar moet brengen: de documenten staan immers veilig in de cloud. “Dat het dossier in de praktijk tijd scheelt, heeft milieudienst DCMR inmiddels bevestigd”, zegt milieuspecialist Jan Bessembinders van BOVAG. “Een controle op locatie duurt anderhalf uur korter.”

De zeven ondernemers die op de workshop afkwamen, vertegenwoordigden samen meer dan honderd tankstations. “Het prettige is dat we begeleiding hebben gekregen van het Projectbureau Ondernemingsdossier, Zo werden vragen niet alleen direct en professioneel beantwoord; ook konden verbeteringen meteen mee terug worden genomen naar de ontwikkelaars achter het Ondernemingsdossier”, zegt Bessembinders. Opvallend is dat de ondernemers veel meer wilden weten dan alleen het aanmaken van het dossier en het uploaden van documenten. “Je kunt ook collega’s via het dossier opdrachten verstrekken voor bijvoorbeeld het uploaden van documenten en daar een deadline aankoppelen. Zo ben je nooit meer te laat met het uitvoeren van controles die je als bedrijf zelf zou kunnen doen. Ook kun je een inspecteur of aannemer toestemming geven om na een controle of herstelwerk documenten in je dossier te plaatsen. Zo wordt het dossier ineens een manier om aan onderhoudsplanning te doen.”

Tweede sessie

Hoe verder? De aanwezige leden zijn overtuigd van de meerwaarde en zij gaan allemaal een dossier aanmaken. Ze hebben zelfs voorgesteld om in het najaar een terugkomdag te organiseren, zodat zij gerichte feedback kunnen geven en zodat nieuwe ondernemers ook kunnen meedoen. “Daar gaan we natuurlijk gevolg aan geven”, stelt Bessembinders tevreden vast.

Ook een Ondernemingsdossier aanmaken? Kijk op www.ondernemingsdossier.nl.

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring