Mijn Toekomst: Wijnand van den Berg slaat vol overtuiging eerste paal

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Ik wil groter worden, maar ik zit klem in mijn bedrijfspand. Eigenlijk moet ik een nieuw pand bouwen. Maar kan ik dat wel aan?

Aanvankelijk waren er twijfels bij Wijnand van den Berg. De 46-jarige ondernemer leidt een succesvol onafhankelijk autobedrijf in het Brabantse Hoeven dat uit zijn jasje is gegroeid. Geholpen door de Workshop Mijn Toekomst slaat Van den Berg dit voorjaar daadwerkelijk en vol overtuiging de eerste paal van zijn nieuwe bedrijfspand in de grond .

Van den Berg nam vorig jaar deel aan de Workshop Mijn Toekomst en is daarover zo enthousiast, dat hij zich nog maar weer eens heeft aangemeld. “Wie weet doe ik wel wéér nieuwe inzichten op”, zegt hij lachend. Van den Berg zegt veel aan Mijn Toekomst te hebben gehad. “De workshop van vorig jaar heeft mij geleerd dat de ingrijpende plannen die ik had voor mijn bedrijf, namelijk nieuwbouw op een andere locatie in Hoeven, de enige juiste zijn.” Hij is vooral te spreken over de mogelijkheid tot sparren tijdens workshop. “Iedere kleinere zelfstandige ondernemer heeft van tijd tot tijd een goed klankbord nodig. Dat is van onschatbare waarde. Nou, ik kan zeggen dat het vele sparren met de trainer en met collega’s tijdens workshop mij precies het laatste zetje in de goede richting heeft gegeven om mijn plannen ook daadwerkelijk te gaan realiseren. Ik twijfelde eerst nog, maar na de workshop heb ik de knoop doorgehakt: wil ik overleven, dan moet ik deze stap zetten.”

Wijnand van den Berg begon ruim tien jaar geleden op de huidige locatie, maar groeide zo onstuimig dat het huidige pand is gaan knellen. “We moeten steeds vaker manoeuvreren met auto’s in de werkplaats en ik miste eenvoudig een showroom.  Met de nieuwbouw, die dit voorjaar van start moet gaan, zijn we weer toekomstbestendig en kunnen we verder groeien. In sales en aftersales.”

Digitale marketing
Nieuwbouw was niet het enige plan dat Van den Berg doorzet. “Ik ben doelgerichter en met name digitaal aan de slag gegaan met de marketing voor ons autobedrijf. We gebruiken sinds kort de ‘Auto van den Berg-app’. Een product van Auto Sociaal, waarmee we klanten heel specifiek, persoonlijk en op maat benaderen. Bijvoorbeeld door ze te attenderen op de winterbandenwissel, een apk of een onderhoudsbeurt. De app is voor jong en oud gemakkelijk in gebruik.  Ik speelde al een tijdje met dit idee, maar ook dit plan heb ik met behulp van de lessen uit de Workshop Mijn Toekomst concreet gemaakt.”

Aanmelden
Tobt u ook met allerlei vraagstukken en wilt u net als Wijnand, keuzes maken? Of wilt u net als Wijnand hulp bij het uitvoerbaar maken van uw plannen? Aarzel niet langer en meld u vandaag nog aan voor één van deze workshops. De eerstvolgende is op donderdag 28 januari 2016 in Dordrecht.

Klik hier voor meer informatie
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring