Consumenten letterlijk op weg helpen met informatie en inspiratie en daarna doorverwijzen naar één van de BOVAG-leden uit het netwerk. Dat is het doel dat BOVAG heeft met de nieuwe website bovag.nl. De consumentenwebsite werd de afgelopen tijd compleet vernieuwd en is sinds begin oktober live.
Bij het ontwerp van de website is volledig uitgegaan van de consument. Negen van de tien keer komt deze via een zoekopdracht in Google op een pagina op bovag.nl terecht en start hij niet op de homepage. Dat maakt dat een klassieke homepage niet meer nodig is én dat de andere pagina’s de functie van homepage moeten kunnen hebben. Klik eens op één van de thema’s op de nieuwe site en het is meteen duidelijk.
Op de homepage is gefocust op twee toptaken: de consument op weg helpen met
Ik wil informatie over…. en
Zoek een BOVAG-bedrijf. De BOVAG-leden zichtbaar maken doet de site ook door elk lid een eigen pagina te geven. Dat was al zo bij de oude website, maar nu kunnen alle leden zich op een eigen pagina zelf presenteren. Met een eigen foto, met vermelding van de diensten die ze aanbieden, compleet met verwijzingen naar het adres, de website en eventuele sociale media-kanalen. Leden die hun gegevens nog niet hebben ingevuld kunnen dat alsnog doen. Ga daarvoor naar
deze pagina op het ledenportaal.
De nieuwe rubriek
de Vakman laat het vakmanschap van BOVAG-leden zien. Uiteraard maakt de website gebruik van veel en sprekend beeld, korte en bondige teksten en handige, snuggere tools, zoals 'Techneutentaal', 'Waardebepaling' en 'Hulp bij klachten'.
Hoofddoelgroep is de consument, maar we weten natuurlijk dat ook journalisten en politiek en overheid gebruik maken van bovag.nl. Daarvoor hebben we onder de knop
meer in het menu een aantal achterdeurtjes gerealiseerd met politieke standpunten, persberichten en feiten en cijfers.