BOVAG Dealerplatform wil verlenging seizoen

Laatste update 03 april 2018 Leestijd: 2 min

Het nieuwe BOVAG Dealerplatform wil de oplopende levertijden van fietsen aanpakken. Dealers komen in de problemen, omdat consumenten veel te lang op hun bestelde fiets moeten wachten. Ook is het voor de dealer in het (hoog)seizoen lastig om de fietsvoorraad op orde te krijgen.

Het BOVAG Dealerplatform wil hierover met de fabrikanten duidelijke afspraken maken.

Orders annuleren
De onderhandelingsteams van het Dealerplatform gaan met de fabrikanten in gesprek. De insteek is dat dealers de mogelijkheid krijgen om te vaak uitgestelde leveringen te annuleren. Als de fabrikant de (back)orders meer dan eens heeft herbevestigd/uitgesteld, dan vindt het Dealerplatform dat de dealer de mogelijkheid moet hebben om in goed overleg met de fabrikant de (back)order te kunnen annuleren.

Seizoensverlenging
De verwachting is dat door het uitlopen van levertijden veel dealers buiten hun schuld niet de jaar- of bonusafspraak halen. Daarom wil het platform dat het fietsseizoen van 2015 wordt verlengd tot december 2015.

Meer informatie over het BOVAG Dealerplatform >>

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring