Sportsponsoring kan zo veel meer zijn dan alleen geld in de clubkas storten. Ondernemers kunnen, door in natura specifieke diensten aan te bieden, hun maatschappelijke meerwaarde etaleren.
Goed voor de club, fijn voor de sporters, en niet in de laatste plaats voor de BOVAG-ondernemer zelf. Een en ander kan leiden tot nieuwe leads, meer klandizie en uiteindelijk een hogere omzet.
Aldus luidde de kernboodschap van Tom Huyskens, communicatie- en marketingspecialist bij BOVAG, tijdens de recente voorjaarsbijeenkomsten van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. De sessies in Houten, Dordrecht, Akersloot, Eindhoven en Zwolle bleken een doorslaand succes.
“Door personenbusjes beschikbaar te stellen lost een auto(verhuur)bedrijf het vervoersprobleem op bij het spelen van uitwedstrijden”, zo reikte Huyskens de aanwezige leden een concreet voorbeeld aan. “En zo kunnen een fietsenwinkel, scooterbedrijf en autobedrijf de handen ineen slaan en samen een verlichtingscontrole op het parkeerterrein van de sportvereniging. Kleine reparaties worden ter plekke uitgevoerd. Een win-win-win situatie voor alle betrokkenen.”
Huyskens drukte de leden op het hart om voortaan niet zomaar een financiële donatie te doen in de clubkas, maar met penningmeester of bestuur in overleg te treden. “Stel daarbij de vraag: wat kunnen wij voor elkaar betekenen?”
Meer weten over sportsponsoring? Check dan snel http://leden.bovag.nl/sport.
Bekijk een fotoimpressie van de regiobijeenkomst in Eindhoven >>