Wat hebben een spierwit BOVAG-drumstel, kerstbomen vol achterlichten langs de snelwegen en Chris Rea met elkaar gemeen? Ze spelen alledrie een rol in het traditionele eindejaarsoffensief van de BOVAG-merkcampagne.
BOVAG is de laatste weken van het jaar nadrukkelijk aanwezig op de radio, langs snelwegen, in grote steden en op social media met een opvallende eindejaarscampagne om het BOVAG-merk verder de promoten en te laden.
Cover 'Driving home for Christmas'
In de geest van een actuele internethype om met gekke geluidjes een song te coveren hebben we een variant van 'Driving home for Christmas' van Chris Rea gemaakt met geluiden van spullen van BOVAG-leden (fietsbel, toeters, rem, ruitenwisser, acteruitrijpiepje, luchtsleutel etcetera). Van dat liedje is een radiospot gemaakt, die tot eerste kerstdag veelvuldig te horen is op Sky Radio en vanaf Eerste Kerstdag tot nieuwjaar tijdens de Top2000 op Radio 2.
'Making-of'-video
Daarnaast hebben we een ‘making-of’-internetfilmpje geschoten dat wordt gedeeld op Facebook en YouTube (zie hieronder). Deel 'm ook!
Billboards
De boodschap wordt de laatste weken van het jaar (20-12 t/m 3-1) ondersteund door 12 billboards langs de snelweg (bereik 7,5 miljoen). De billboards zijn voorzien van een kerst-visual op basis van een verkeersfoto: een kerstboom opgebouwd uit autolichten op de snelweg.
De visual is ook te zien op vergelijkbare billboards in de grote steden (periode 22-12 t/m 4-1, bereik 5 miljoen). Zodat we niet alleen de automobilist bereiken, maar ook de fietser, de scooterrijder enzovoorts.