Help uw klant de beste band kiezen

Laatste update 03 april 2018 Leestijd: 2 min

Autobanden zijn het enige contactpunt tussen de auto en de weg. Vreemd eigenlijk dat de meeste consumenten nauwelijks stilstaan bij de keuze voor de beste autoband. De campagne ‘Kies de beste band’ moet daar verandering in brengen.

Verschillende brancheverenigingen, waaronder BOVAG, onderstrepen dat automobilisten op jaarbasis veiliger, zuiniger en stiller kunnen rijden als ze de beste band voor hun auto kiezen. Wijs ook uw klant op het belang van de Beste Band, zeven handige factsheets helpen u erbij.

Adviseur bij uitstek
De campagne ‘Kies de beste band’ is een samenwerking tussen BOVAG, ANWB, Band op Spanning, RAI, RecyBEM, NSG, VACO, VNA, NSG en VNR. Op de AutoRAI is de campagne ‘Kies de beste band’ geopend. Ook Bertho Eckhardt, algemeen voorzitter van BOVAG, was daarbij aanwezig. Eckhardt: “BOVAG onderschrijft het nut en de noodzaak van de Beste Band van harte. Als je kiest voor de beste band bij de auto, bespaar je dankzij de rijeigenschappen niet alleen brandstof, maar vergroot je ook de veiligheid. Bovendien produceren goede banden minder geluid. Daarom zou iedere consument moeten kiezen voor de beste band. BOVAG-leden zijn bij uitstek de adviseurs om de consument hierbij te helpen.”

Handige factsheets
Wijs klanten door naar de website www.kiesdebesteband.nl, waar tips en feiten te vinden zijn die je helpen bij het vinden van de beste band. Deze variëren van ‘controleer het bandenlabel’ tot een opsomming van bandentests. Of gebruik de onderstaande factsheets bij het adviseren van de juiste band aan de klant. 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring