02
Ledenadvies, ledenadministratie en bemiddeling
BOVAG ledenadvies, ledenadministratie en bemiddeling staan voor alle BOVAG-leden klaar om juridische en administratieve vragen te beantwoorden en om te helpen bij geschillen met klanten.
BOVAG Ledenadvies
Heeft u vragen over bijvoorbeeld ontslag, verlof of de inhoud van een dealercontract? En kunt u het antwoord niet vinden op mijnBOVAG? Neem dan contact op met
BOVAG Ledenadvies. De adviseurs beantwoorden uw vragen en geven advies op het gebied van personeel (werkgeverszaken, arbeidsrecht en cao), milieu, fiscaliteit en juridische zaken. De deskundige adviseurs spreken de taal van de ondernemer, hebben branchespecifieke kennis en geven praktisch advies waar u direct mee aan de slag kunt. Ledenadvies is bereikbaar via
030 - 65 95 300 of via het formulier onder de knop.
Stel hier uw vraag
Veel informatie is te vinden op de ledenwebsite mijnBOVAG. Denk aan voorbeelden van arbeidsovereenkomsten, recente verkoopcijfers, onderzoeken, alle nieuwsberichten en evenementen, workshops en bijeenkomsten en toegang tot de ledenwinkel.
Waarvoor kunt u onder andere bij BOVAG Ledenadvies terecht?
- Neemt u een nieuwe medewerker in dienst en komt u er niet uit met het voorbeeld van het arbeidscontract? Zij denken met u mee over wat er allemaal in moet staan.
- Is uw werknemer langdurig arbeidsongeschikt? Zij denken met u mee in oplossingen en informeren u over uw rechten en plichten.
- Problemen met een leverancier, uw klant of de inhoud van een dealercontract? Zij maken een inschatting van uw positie en adviseren over de stappen die u kunt zetten.
- Komt er een milieu-inspecteur over de vloer? Zij weten wat u kan verwachten en hoe u zich kunt voorbereiden. Ook controleren zij of de inspecteur de juiste conclusies trekt. In de praktijk kan dit flinke besparingen opleveren.
Bij meer specialistische of complexe vraagstukken kennen de advieseurs een breed netwerk van aangesloten dienstverleners. Kan Ledenadvies u niet helpen dan denken zij mee bij het vinden van een partij die dit wel kan.
U kunt BOVAG Ledenadvies bereiken via
(030) 659 53 00 (exclusief voor BOVAG-leden). De adviseurs zijn ook
via dit formulier bereikbaar. Handig als u de vraag buiten kantoortijden wil stellen, of als bellen nu niet uitkomt.
BOVAG Ledenadministratie
Voor administratieve vragen, het doorgeven van verhuizingen en andere e-mailadressen kunnen BOVAG-leden contact opnemen met de BOVAG ledenadministratie die zorgt voor de juiste registratie van alle leden. Ook voor vragen over contributie kunnen BOVAG-leden bij de ledenadministratie terecht.
U kunt de BOVAG Ledenadministratie bereiken via
ledenadministratie@bovag.nl en
030 - 659 54 73.
BOVAG Bemiddeling
BOVAG-leden moeten hun klanten wijzen op de mogelijkheid om via
www.bovag.nl/hulp-bij-klachten BOVAG te vragen om te bemiddelen. BOVAG Bemiddeling is onafhankelijk, deskundig en probeert met een oplossing te komen die voor beiden aanvaardbaar is. De bemiddelaars adviseren in geschillen rond BOVAG Garantie, non-conformiteit en de Algemene Voorwaarden van BOVAG. Voor klanten en BOVAG-leden is BOVAG Bemiddeling op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur bereikbaar op
030-65 95 395 (lokaal tarief).
Lees hier meer over bemiddeling door BOVAG: