De pagina wordt geladen...
Het Relatie Onderzoek Samenwerkingsverbanden Autobedrijven (ROSA), oftewel het Formuleonderzoek garagebedrijven, brengt al vele jaren in kaart wat ondernemers vinden van de organisatie die samen met hun eigen bedrijfs- of familienaam op de gevel prijkt.
Steeds meer BOVAG-leden sluiten zich aan bij een formule of garageconcept en dat biedt voor hen dan ook vele voordelen. Maar er zijn natuurlijk ook verbeterpunten of zelfs pijnpunten en zaken die nadere discussie behoeven. Met de uitkomsten van dit uitgebreide onderzoek in de hand gaat BOVAG dan ook om tafel met de formules om ervoor te zorgen dat de randvoorwaarden voor een goed ondernemersklimaat intact blijven.
Net als in 2022 heeft BOVAG zich niet beperkt tot alleen de mening van BOVAG-leden; sommige formules hebben immers ook niet-BOVAG-leden als deelnemer en we vinden het belangrijk om een zo objectief mogelijk beeld te kunnen schetsen. Dankzij de actieve medewerking van de garageformules heeft BOVAG 2601 deelnemers kunnen benaderen. Dat heeft geleid tot 809 respondenten. Daarmee geeft het ROSA-onderzoek een volstrekt representatief beeld van het formulelandschap.
BOVAG vindt het haar taak om autobedrijven zo goed mogelijk te helpen bij het maken van strategische keuzes en daar is betrouwbare informatie over garageformules onlosmakelijk mee verbonden. De relatie tussen BOVAG en de diverse formules is overigens constructief. Dit stelt BOVAG in staat om waar nodig zaken aan de kaak te stellen en samen op te lossen.